رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: در حالی که انتظار بود دولت یک بودجه امیدوارکننده و رو به جلو را برای سال آینده تدوین کند اما در واقعیت با یک بودجه ایستایی و کاهشی در همه زمینه ها مواجه هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده است.

حذف بودجه زیارت نگران کننده است/بودجه سلیقه ای دولت برای سال آینده

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بودجه سال ۹۹بدون تامل و تفکر تهیه شده است.

وی تصریح کرد: دولت ردیف بودجه زیارت  را در لایحه بودجه سال آینده عملا حذف کرده است که این موضوع بسیار نگران کننده می باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس برای احیای این ردیف تلاش خواهیم کرد ، زیرا هرچند دولت امسال نیز بودجه زیارت را تاکنون پرداخت نکرده است اما حذف آن از متن بودجه برای سال های آینده به یک روال طبیعی تبدیل شده و باعث خواهد شد که جزو تکالیف قانونی قلمدادنشود وبه دنبال ان نیز  اعتبار خاصی برای آن در نظر گرفته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت حتی ردیف بودجه حاشیه شهر مشهد را نیز برای سال اینده حذف کرده است، افزود: دولت حتی بودجه مسائل دفاعی کشور را نیز کاهش داده است  در حالی که اهمیت امنیت کشور که در رویارویی با تهدیدات خارجی مواجه است  دارای اولویت ویژه ای می باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس لایحه بودجه سال اینده، بسیاری از پروژه های خراسان رضوی همچنان دچار بلاتکلیفی و تعلل خواهند بود که انتظار می رود نمایندگان استان که در کمیسیون تلفیق حضور خواهند داشت در این زمینه مراقبت های لازم را انجام دهند .

حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: بودجه سال آینده با آنچه دولت از ماه ها قبل ادعای آن را داشت بسیار متفاوت است و در حالی که انتظار این بود  در شرایط فعلی کشور دولت یک بودجه امیدوارکننده و رو به جلو را تدوین کند اما در واقعیت با یک بودجه ایستایی و کاهشی در همه زمینه ها مواجه هستیم که بسیار نگران کننده است.

وی افزود: این بودجه به معنای آن است که دولت به تکالیف قانونی خود برای اداره کشور در سال آینده اقدام خاصی انجام نداده است و درآمدهای جدیدی بدون اتکا به فروش نفت را پیش بینی نکرده است . از طرفی در بودجه سال آینده با حذف برنامه هایی مواجه هستیم که سلیقه ای صورت گرفته است .  

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه یکی ازمواردی که در بین نمایندگان در حال بررسی است حذف بنزین دو نرخی در بودجه سال آینده است، تصریح کرد: در این موضوع با توجه به فشاری که بر مردم تحمیل شد راهکارهای مختلفی از سوی نمایندگان مجلس در حال بررسی است که در بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.