مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود۳۵۰ واحد عرضه تجهیزات پزشکی در مشهد فعال است و در این حوزه مشهد در جایگاه دوم در سطح کشور قرار دارد.

مشهد در جایگاه دوم تولید تجهیزات پزشکی در کشور

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جوان مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری با اشاره به اینکه تقریبا ۵۰ درصد ایمپلنت تولیدی در کشور در مشهد ساخته می‌شود و نزدیک به ۳۵۰ واحد عرضه تجهیزات پزشکی در مشهد فعال است، گفت: تجهیزات پزشکی یکی از گران‌ترین محصولات درمانی است بنابراین در سال‌های اخیر تلاش شده تا از محصولات داخلی حمایت بیشتری شود.

 او ادامه داد: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی به منظور معرفی جدیدترین تولیدات و دستاوردهای حوزه تجهیزات پزشکی به جامعه متخصصین در روزهای ۱۹ الی ۲۲ آذر ماه در مشهد برگزار می‌شود.

صادرات تجهیزات پزشکی به ۵۵کشور جهان

 مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در کل کشور ۲ هزار شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی و ۵ هزار شرکت دارای تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند، گفت: ایران به ۵۵ کشورجهان تجهیزات پزشکی صادر می‌کند از همین رو به منظور معرفی این شرکت‌ها به جامعه پزشکی شانزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود.

جوان افزود: برای حضور پررنگ‌تر شرکت‌های دانش بنیان غرفه رایگان در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه هر ساله مراکز جدیدی تحت پوشش دانشگاه راه اندازی میشوند، نیاز به تجهیزات پزشکی برای برآورده کردن نیاز مجموعه جدید نیز احساس می‌شود.

جواد مجبی، مدیر نمایشگاه بین المللی مشهد در این نشست خبری گفت: این نمایشگاه در سالن عطار در مساحتی حدود ۲۵۰۰ متر مربع همزمان با هفته پژوهش و با حضور ۵۳ شرکت تولید کننده و عرضه کننده تجهیزات پزشکی برگزار می شود.

او با اشاره به اینکه از خراسان رضوی ۲۵ شرکت تجهیزات پزشکی در این نمایشگاه حضور دارند و ۲ شرکت آن دانش بنیان است، ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی از خراسان رضوی، فارس، اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی محصولات خود را عرضه خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.