رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال هزار و ۲۳۰میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی ناوگان و ادوات کشاورزی این استان ابلاغ شده است که تاکنون ۶۰۰میلیارد ریال آن به کشاورزان پرداخت شده است.

ابلاغ بیش از ۱۰۰۰میلیارد تسهیلات برای نوسازی ادوات کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هزار  و ۲۳۰میلیارد ریال تسهیلات امسال برای نوسازی ناوگان و ادوات کشاورزی این استان ابلاغ شد که تاکنون ۶۰۰میلیارد ریال آن به کشاورزان پرداخت شده است.

محمدرضا اورانی دیشب در مراسم معرفی مدیر جدید جهاد کشاورزی جغتای افزود:  در سالهای ۹۳تا۹۷  هم بیش از چهارهزار میلیارد ریال در قالب خط تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی خراسان رضوی پرداخت شد.

وی تصریح کرد: استفاده از ادوات و ماشین‌آلات با فناوری نوین نقش موثری در کاهش هزینه‌های تولید و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین با اشاره به به پیشرفت بخش کشاورزی استان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت و خودکفایی در بیشتر محصولات کشاورزی حاصل شده و سهم  این استان در تولید محصولات کشاورزی هم اکنون به بیش از هشت میلیون تن رسیده است.

اورانی افزود: با وجود توسعه بخش کشاورزی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد اما با بهره‌گیری از فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان و نخبگان این توسعه شتاب بیشتری می‌گیرد

در این مراسم "خلیل شایستگان" به عنوان مدیر جهاد کشاورزی جغتای معرفی و از "مهدی دستورانی" برای خدماتش پیش از این در این سمت تجلیل شد.

شهرستان جغتای با ۲۴هزار و ۸۵۰هکتار زمین کشاورزی در غرب خراسان رضوی واقع است.

در این شهرستان  ۹هزار نفر در بخش های کشاورزی، باغداری و دامداری فعال هستند.

گندم، جو، کلزا، چغندرقند، ذرت و هندوانه از عمده محصولات کشاورزی شهرستان جغتای است.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.