عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون 2 سوال از وزیر آموزش و پرورش مطرح و نمایندگان از پاسخ‌ها قانع نشدند، از این رو سوالات به صحن ارجاع خواهد شد.

ارجاع 2 سوال از وزیر آموزش و پرورش به صحن علنی مجلس

قدس آنلاین:  حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  ، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 19 آذر) این کمیسیون گفت: در این جلسه 2 سوال از محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش مطرح شد. 

وی افزود: سوال کنندگان پاسخ‌های وزیر را قانع کننده تشخیص ندادند لذا این سوالات به صحن علنی ارجاع شد. 

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: برخی نمایندگان مجلس به دلیل عدم وفاداری به تعهدات و اجرای قول‌هایی که محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه رای اعتماد داده بود درخواست استیضاح وی را تهیه و تدوین کردند که روند استیضاح در ابتدا 62 امضا داشت ولی هم اکنون به 17 امضا رسیده است. 

سلیمی اظهار داشت: نحوه اجرای رتبه بندی، بلاتکلیفی استخدام معلمان حق التدریسی و نهضت سواد آموزی و خرید خدمتی‌ها، وضعیت مبهم سرباز معلمان، عدم پرداخت معوقات معلمان و فرهنگیان، عدم پرداخت حقوق و پاداش معلمان، افت شدید کیفیت آموزش و پرورش، پایین بودن سرانه آموزشی، خصوصی سازی گسترده در آموزش و پرورش و عدم وفاداری به تعهدات وزیر در جلسه رای اعتماد مهم‌ترین محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش است. 

وی به بیان اینکه 45 نماینده امضاهای خود را استیضاح وزیر آموزش و پرورش پس گرفتند گفت: به نظر می‌رسد برخی نمایندگان اسیر لابی‌ها شده و زد و بند و بده و بستان در مجلس حاکم شده است. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.