نتایج یک پژوهش نشان می دهد که سالانه حدود ۱۸۰ هزار شهروند تحصیل‌کرده آلمانی کشور خود را ترک می کنند و در کشورهای دیگر در جستجوی کار و شرایط بهتر زندگی هستند.

مهاجرت تحصیلکردگان آلمانی به خارج/ مقصدها و دلایل

به گزارش قدس آنلاین، شبکه دویچه وله به نقل از پژوهش انستیتوی تحقیقات جمعیت در ویسبادن آلمان گزارش داد، بیشتر کسانی که از آلمان مهاجرت می‌کنند، تحصیلات دانشگاهی دارند.

بر اساس نتایج تحقیق انستیتوی فدرال تحقیقات جمعیت آلمان، ۷۶ درصد مهاجران از این کشور دارای تحصیلات عالی و بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند.

اکثریت مهاجران از آلمان، به دلایل شغلی مهاجرت می‌کنند.

یک متخصص علوم سیاسی در نشستی که برای ارائه این تحقیقات در برلین برگزار شد، تصریح کرده که بیشترین دلیل مهاجرت از آلمان برداشتن قدم بعدی برای پیشرفت شغلی و کسب درآمد بیشتر است.

نتایج این پژوهش نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد پرسش‌شوندگان تایید کرده‌اند که درآمد سالیانه آنها در خارج از کشور بهتر یا خیلی بهتر از مدت مشابه قبل در کشورشان شده است.

با این حال مهاجرت از آلمان برای برخی پیامد منفی نیز داشته است. ارتباطات اجتماعی ۴۰ درصد از پرسش‌شوندگان در خارج از آلمان بدتر شده است.

در ۱۰ سال اخیر کشور سوییس با فاصله زیاد از سایر کشورها محبوب‌ترین مقصد مهاجران آلمانی بوده و نزدیک به ۲۰۰ هزار آلمانی را به خود جذب کرده است.

رتبه دوم کشورهای هدف مهاجران آلمانی را ایالات متحده آمریکا با ۱۲۷ هزار نفر به خود اختصاص داده و اتریش با ۱۰۸ هزار نفر و انگلیس با ۸۲ هزار نفر در جایگاه سوم و چهارم کشورهای مقصد مهاجرت از آلمان قرار دارند.

موسسه فدرال تحقیقات جمعیت آلمان که در شهر ویسبادن قرار دارد این تحقیقات را با همکاری جامعه‌شناسان دانشگاه دویسبورگ-اسن انجام داده است.

در این پژوهش بیش از ۱۰ هزار شهروند ۲۰ تا ۷۰ ساله آلمان که طی یک سال از این کشور رفته یا دوباره به آلمان بازگشته‌اند، مورد پرسش قرار گرفته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.