مسئول اداری، مالی دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی‌های خوبی برای دستیابی خراسان رضوی به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران، صورت گرفته است.

خراسان رضوی به دنبال کسب عنوان پایتخت فرهنگی، هنری مساجد ایران

به گزارش قدس آنلاین ؛ فرزانه احمدی مجیدی در حاشیه نشست مدیران کانون های مساجد شهرستان تایباد اظهار کرد: بیش از ۱۷۰۰ کانون فرهنگی، هنری مساجد در سطح استان خراسان رضوی با بیش از ۱۷ هزار عضو ثبت شده در سامانه «بچه های مسجد» مشغول فعالیت هستند.

مسئول اداری، مالی ستاد کل کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از فعالیت های پیش روی کانون های مساجد، موضوع «فهما» یا «انتخاب یک استان در سطح کشور به عنوان پایتخت فرهنگی، هنری مساجد ایران» است، افزود: در این راستا برای فعالیت هایی که در کانون ها انجام می شود، امتیازاتی در نظر گرفته شده است، که جمع کل امتیازی که یک کانون در «فهما» باید کسب کند، ۲۰ هزار امتیاز است.

وی در خصوص شاخص های کسب امتیازات، گفت: از فعالیت هایی که برای کسب این امتیازات در طول سال در نظر گرفته شده است، بر اساس ۸ شاخص است که هر شاخص چند زیر شاخه دارد و هر کدام ازاین زیر شاخه ها امتیازاتی دارند. اوقات فراغت، فعالیت هایی در پاسداشت مناسبت های ملی، مذهبی، شبکه سازی و ساماندهی کانون شامل ثبت اعضا در سامانه «بچه های مسجد»، ارتقای فعالیت های ادبی و هنری کانون، ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، فضای مجازی، رسانه و ارتقای فعالیت های قرآن از جمله شاخص های مورد نظر است که باید توسط کانون ها مورد اجرا قرار گیرد.

احمدی مجیدی به حمایت های دبیرخانه کانون های مساجد از کانون های شهرستان ها اشاره کرد و افزود: حمایت هایی که از کانون ها در سطح استان انجام می پذیرد، به دو صورت است، نخست حمایت هایی که از طریق سامانه «بچه های مسجد» و ثبت فعالیت ها در این سامانه انجام می‌پذیرد و دوم حمایت هایی است که به عنوان اعتبار از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دبیرخانه استان تخصیص داده می شود و طبق آن اعتبار تخصیص یافته، تجهیزاتی بر اساس نیازهای شهرستان ها به کانون ها تحویل داده می شود.

مسئول اداری، مالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان با بیان اینکه برنامه ریزی ما در «فهما» این است که خراسان رضوی به عنوان «پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران» ایران دست پیدا کند، ابراز کرد: تایباد با ۳۳ کانون فرهنگی، هنری و حدود ۷۵۰ عضو، از نظر فعالیتی،‌ عملکرد مطلوبی داشته است، اما گزارش دهی و همکاری در ثبت اعضا در سامانه که بازتابی از عملکرد کانون هاست، هنوز وضعیت مطلوبی ندارد.

وی ادامه داد: برخی از کانون های ما در تایباد هنوز ثبت نامی ندارند، یا امتیازاتی که در«فهما» کسب کردند مطلوب نیست لذا این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد. البته یکی از مواردی که لازم است مورد توجه قرار گیرد، مسئله اینترنت در روستاهاست که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها با کانون هایی که دچار مشکلاتی نظیر اینترنت و عدم سواد رسانه ای در جهت ثبت فعالیت ها در سامانه هستند، همکاری می کنند و امکان استفاده از ظرفیت اداره فراهم می باشد.

مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.