وزیر خارجه بحرین از مشارکت سطح پایین قطر در اجلاس سران شورای همکاری خلیج‌ فارس در ریاض انتقاد کرد و این امر را نشانه «جدی نبودن قطر» برای پایان دادن به بحران در این شورا متهم کرد.

 انتقاد بحرین از «مشارکت سطح پایین قطر» در اجلاس سران شورای همکاری خلیج‌ فارس

قدس آنلاین؛ به نقل از رای الیوم، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در واکنش به مشارکت سطح پایین قطر در اجلاس سران شورای همکاری خلیج‌ فارس در ریاض، از آنچه «عدم جدیت قطر در پایان دادن به بحرانش با ۴ کشور عربی» خوانده، ابراز تاسف کرده است.

وزارت خارجه بحرین، شب گذشته در بیانیه‌ خود همچنین به اظهارات «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه  قطر، که اخیرا در نشست رم اعلام کرده است که مذاکرات کشورش با عربستان سعودی از شروط و خواسته‌های غیرممکن فراتر رفته است، واکنش نشان داده و گفته است: «این اظهارات منعکس کننده هیچ مضمونی نیست و به هیچ وجه این مسائل بحث و بررسی نشده است.»

چهلمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض بدون حضور امیر قطر عصر دیروز برگزار شد؛ نشستی که برای حل بحران روابط دوحه-ریاض امید زیادی به آن بسته شده بود.

بر این اساس، امیر قطر که از سوی پادشاه سعودی رسما به این اجلاس دعوت شده بود، در روز دوشنبه عازم کشور آفریقایی رواندا شد تا در یک مراسم نه چندان مهم شرکت کند و به نمایندگی از خود، «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست وزیر و وزیر کشور قطر را راهی این اجلاس کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.