مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: توسعه فرهنگ قرآن و عترت رکن اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

توسعه فرهنگ قرآن و عترت رکن اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده صبح امروز در جلسه شورای عالی اقامه نماز آموزش و پرورش استان اظهار داشت:  تبلیغ، ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در وهله اول یک وظیفه دینی برای همه ماست ضمن این که در حوزه اداری نیز توسعه فرهنگ نماز به عنوان یک وظیفه مهم سازمانی برای ما تعریف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در آموزش و پرورش هم سند تحول بنیادین، تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی دانش آموزان را مورد توجه جدی قرار داده و به آن تاکید کرده است؛  توسعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز باید از دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان آغاز شود چرا که توجه به این مقوله سبب تربیت نسلی معتقد و متدین و انقلابی برای آینده کشور می‌شود.  

خدابنده بیان کرد: برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی در راستای توجه به فرهنگ‌ نماز در آموزش و پرورش اجرا می‌شود که هر سال به وسعت کیفی و کمی آن اضافه می‌شود. نماز سبب طراوت روح و تربیت انسانی کمال‌جو می‌شود و با توجه به این موضوع می‌توانیم زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه و رسالت مدیران و دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت در زمینه ترویج فرهنگ نماز بسیار خطیر و سنگین است و در این میان ایجاد زمینه برای اقامه نماز جماعت در مدارس و ادارات آموزش و پرورش بسیار مهم‌ است.

خدابنده اظهار داشت: تحقیقات نشان داده دانش آموزانی که به نماز گرایش دارند کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و با علم به این موضوع علیرغم برخی موانع و مشکلاتی که وجود دارد باید توجه به این اصل مهم دینی و اعتقادی را در دستور کار قرار دهیم.  باید از روش‌های الگویی و جذب دانش‌آموزان برای برگزاری نماز جماعت در مدارس استفاده کنیم و در این بین ائمه جماعات مدارس و منش و رفتار آن‌ها با دانش‌آموزان می‌تواند نقشی مهم را ایفا کند.

وی گفت: توجه خانواده‌ها به نماز سبب گرایش و توجه بیشتر دانش‌آموزان به امر نمازخوانی می‌شود ضمن این که اگر در مدارس تمام دانش‌آموزان را در برگزاری نماز جماعت مشارکت دهیم قطعا نتایج بهتری حاصل می‌شود.  استفاده از فضای دلنشین و زیبا برای برگزاری نماز جماعت تاثیر بسیاری در جلب دانش آموزان دارد و در این زمینه می‌توان با در نظر گرفتن‌ شرایط قانونی از مساجد نزدیک به مدارس برای برگزاری نماز جماعت استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: در بیش از ۹ هزار مدرسه استان، در حدود دو هزار و ۵۰۰ روحانی نماز جماعت را اقامه می‌کنند اما برگزاری نماز را در مدارس منوط به حضور روحانیون نکردیم و همکاران فرهنگی مدارس به عنوان امام جماعت در زمینه برگزاری نماز جماعت همکاری می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.