معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از جذب سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری این استان خبر داد.

جذب ۳۵۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

احمد دیناری  گفت: این میزان سرمایه‌گذاری در استان در طول هشت ماه گذشته جذب و ثبت شده است.

وی افزود: امسال ۲۰ موافقت اصولی برای ساخت و تبدیل تاسیسات گردشگری در استان صادر شده که ۲ پروژه از این تعداد با سرمایه‌گذاری خارجی است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری خارجی در این ۲ پروژه حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال این پروژه‌ها حدود هزار نفر است.

وی گفت: نوع این تاسیسات گردشگری نیز شامل مرکز تفریحات، سرگرمی و گردشگری است.
از ابتدای امسال ۲۰ موافقت اصولی تاسیسات گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال صادر شده است.

امسال۱۳۷ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری جدید در خراسان رضوی شناسایی و به منظور جذب سرمایه‌گذار معرفی شد.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی با ۱۱۸ هزار کیلومترمربع مساحت سالانه میزبان افزون بر ۳۱ میلیون زائر و مسافر داخلی و خارجی و مقصد حدود نیمی از گردشگران خارجی ایران است.

مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان افزون بر ۲۵۰ هزار نفر گنجایش اقامت موقت و دائم سالانه دارد.

تاکنون هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده که شامل ۹۳۰ بنای تاریخی، ۴۷۱ تپه و محوطه تاریخی، ۵۸ میراث معنوی، ۲۸ مکان رویداد انقلاب اسلامی، چهار اثر طبیعی و ۲ اثر منقول است.

این استان در مجموع حدود ۱۰ هزار محوطه، بنا و اثر دارای ارزش تاریخی دارد.

خراسان رضوی همچنین با ۹۰ رشته صنایع دستی دارای حدود ۲۰ هزار هنرمند فعال در این حوزه است. ۱۴ موزه و ۲۲ مکان تاریخی و فرهنگی نیز در این استان با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت دارد.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.