خراسان شمالی- دادستان عمومی و انقلاب جاجرم از اعلام جرم علیه مسؤولین مراکز درمانی این شهرستان در پی وقوع حادثه منجر به مرگ طفلی ۹ ساله خبر داد.

اعلام جرم دادستان علیه بیمارستان جاجرم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، فیروزجایی با بیان جزئیات تازه از حادثه استخر بیمارستان جواد الأئمه شهرستان‌جاجرم که متعاقب غرق شدن سجاد ۹ ساله،از سوی برخی رسانه ها استخر مرگ نام گرفت از تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم علیه  مسوولین درمانی مقصر در این رویداد ناگوار خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ماهیت و ابعاد مختلف بروز این حادثه بررسی شده و تحقیقات تکمیلی کماکان ادامه دارد،رعایت نشدن نکات و بایسته های دقیق ایمنی از جمله عدم حصار کشی اصولی، مناسب و ایمن بطوریکه مانع رفت و آمد افراد به درون استخر شود(علیرغم فنس کشی اطراف استخر) و نیزعدم نصب دوربین مداربسته و علائم هشدار دهنده در محدوده  استخر،شیب داربودن و لغزندگی کف و بستر استخر و همچنین دید محدود و ناکافی نسبت به محدوده وقوع استخر بیمارستان را از جمله زمینه های بروز این حادثه برشمرد.

فیروزجایی با بیان اینکه پرونده متشکله در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب جاجرم مطرح رسیدگی است؛ در خصوص فرایند دادرسی و درباره ماهیت و عناوین اتهامات متهمین پرونده گفت: مدیر بیمارستان و مرکز بهداشت جاجرم جهت ادای توضیح،دفاع و پاسخگویی نسبت عدم رعایت اصول ایمنی و اسباب و عوامل بروز این حادثه به دادسرای عمومی و انقلاب جاجرم احضار شده اند و این موضوع به دقت در حال بررسی است.

 به گفته دادستان عمومی و انقلاب جاجرم، شنبه گذشته مادری اهل روستای اصغر آباد از توابع شهرستان گرمه با پسر ۹ ساله خود، جهت انجام‌آزمایش های پزشکی به بیمارستان جاجرم مراجعه می کند و طفل یاد شده در محوطه بیمارستان منتظر بازگشت‌ مادر می ماند که متعاقبا پس از بازگشت ومراجعه بعدی، مادر کودک، متوجه ناپدید شدن فرزندش می شود و متأسفانه  نتیجه جستجوهای بعمل آمده حکایت از فوت این کودک بر اثر غرق شدگی در استخر بیمارستان دارد.

دادستان عمومی و انقلاب جاجرم عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله پس از اطلاع از بروز این حادثه رأسا در بیمارستان حاضر و از استخر مورد بحث بازدید کردم.

فیروزجایی افزود: این استخر یکی از منابع ذخیره آب، برای آبیاری فضای سبز بیمارستان به شمار می رود و عمق آن با توجه گستردگی مساحت و سطح شیب دار و همچنین به نسبت حجم آب موجود در استخر بطور تقریبی  از ۳ متر تا ۱متر و ۳۰ سانتی متر و  نیز در برخی نقاط اطراف از  ۸۰ تا ۹۰ سانتی متر متغیر است.

این در حالی است که طبق بررسی های صورت گرفته، محل کشف جسد غریق،عمق یک متر و نیم را نشان می داد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده قضایی، دستور تخلیه این استخر را صادر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.