خراسان شمالی- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: رزمایش ترافیکی طرح زمستانه امسال از ۲۰آذر ماه با همکاری تمام دستگاه های خدمات رسان آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

آغاز طرح زمستانه دستگاه‌های خدمات رسان خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری در مراسم آغاز رزمایش ترافیکی طرح زمستانی سال ۹۸ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به اینکه در طرح زمستانه سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۹۶ در حوزه برون شهری، متوفیان حوادث رانندگی ۱۸ درصد افزایش داشته است، افزود: در حوزه درون شهری خوشبختانه با اقدامات به موقع و فرهنگ سازی انجام شده متوفیان حوادث رانندگی ۶۳ درصد کاهش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه در مجموع متوفیان حوادث رانندگی در حوزه درون و برون شهری در طول این مدت یک نفر افزایش داشته است، یاد آور شد: امید است با همکاری تمام دستگاه های خدمات رسان و همچنین همیاری خوب مردم عزیز در سطح معابر و جاده ها هیچ گونه حوادث دلخراشی نداشته باشیم.

سردار مظاهری همچنین با بیان اینکه در اجرای این طرح ۶ پاسگاه پلیس راه، ۴۲ تیم خودرویی و ۱۴۴ نفر نیروی انسانی تمام محور های سطح استان را پوشش خواهند داد، خاطر نشان کرد: در طرح زمستانه سال گذشته تعداد ۶۴۰ فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی به وقوع پیوست که متاسفانه در این مدت ۴۰ نفر نیز کشته شدند.

وی همچین به کاهش ۱۳ درصدی تصادفات فوتی در طول سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: استان خراسان شمالی در سال گذشته جزء استان های برتر در بحث کاهش تصادفات فوتی بوده و لازم است تا با همکاری مستمر این روند همچنان ادامه داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان در ادامه به نارسایی هایی که در بعضی از محور های سطح استان وجود دارد نیز اشاره کرد و گفت: مشکلی که در حوزه صنعت خودرو سازی در بحث ایمنی خودروها داریم و همچنین عوامل انسانی از جمله مواردی مهمی هستند که در بحث تصادفات و حوادث رانندگی تاثیر بسیار زیادی داشته و می طلبد تا مسئولان در این رابطه چاره اندیشی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در مجموع تعداد کل تصادفات در سال گذشته تعداد ۶۴۰ فقره معادل ۵۵ درصد افزایش داشته است، افزود: با وجود تمام کاستی ها و کمبود هایی که وجود دارد می طلبد تا مراقبت ها چه در حوزه انتظامی و چه دسایر حوزه ها بیشتر شود تا انشاءالله امسال مشکل خاصی در حوزه حوادث رانندگی نداشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.