رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اگر دفاع مقدس با ملاحظه به جامعه ارائه شود، جوانان امروز نمی‌پذیرند، بر همین اساس باید همه ابعاد این حماسه بیان شود.

دفاع مقدس را با همه ابعادش به جوانان امروز معرفی کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سردار بهمن کارگر صبح امروز از پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی واقع در بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خراسان رضوی بازدید کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست مدیران اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: برای کار در بنیاد باید نیت، هدف و ابزارمان مقدس باشد و این امر بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه تأسی به فرهنگ دفاع مقدس حفظ آثار این حماسه عظیم را به همراه دارد، افزود: فضای کلی بنیاد، مقدس است. اگر با نیت خالص و صحیح حرکت کنیم و شبانه روز تلاش کنیم «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» که وعده خداوند است محقق می‌شود.

سردار کارگر در ادامه توجه به همه زوایای دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: اگر دفاع مقدس با ملاحظه به جامعه ارائه شود، جوانان امروز نمی‌پذیرند، بر همین اساس باید همه ابعاد این حماسه بیان شود.

رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، دفاع مقدس را محدود به زمان خاصی ندانست و تأکید کرد: صرفاً نباید از غم‌ها و غصه‌های دفاع مقدس گفت، بلکه باید به نشاط در دفاع مقدس نیز توجه داشت. در کنار پیروزی‌هایی که در دفاع مقدس کسب کردیم باید به شکست‌ها نیز پرداخته شود.

وی، پرهیز از قدیس جلوه دادن شهدا را توصیه کرد و گفت: شهدا همانند همه ما بودند، اما آنها راه را پیدا کردند و در مسیر مستقیم حرکت کردند و خداوند نیز به آنها عنایت کرد، بنابراین باید این حقیقت را برای جوانان ایران اسلامی تبیین کرد. 

سردار کارگر در ادامه پرداختن به سیره زندگی شهدایی را که بعد از دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمدند، لازم دانست و بیان کرد: باید در معرفی شهدا، به سیره شهدایی همچون شهید «محسن حججی» پرداخته شود و عواملی که باعث شد تا آنها توفیق شهادت پیدا کنند را برای نسل امروز بیان کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری آنچه باعث شناخته شدن شهید «حججی» شد، اخلاص این شهید والامقام بود. شهید «حججی» به اذن خدا به وسیله تصاویری که در زمان اسارتش توسط داعش در فضای مجازی انتشار یافت، به دنیا معرفی شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی زاده» مدیرکل  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در حوزه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای گمنام، پیگیری و اجرای مأموریت‌های محوله در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، توسط این اداره کل را یادآور شد.

منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.