سومین نمایشگاه و جشنواره سراسری صنایع دستی و فرهنگ و اقوام کشور روز چهارشنبه در گناباد گشایش یافت.

افتتاح جشنواره سراسری صنایع دستی در گناباد

به گزارش قدس آنلاین، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد  گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه و جشنواره  توسعه فرهنگ گردشگری و رونق صنایع دستی و افزایش نقش آفرینی آنها در رونق اقتصادی استان‌های مختلف، افزایش سطح شناخت مردم و به خصوص جوانان نسبت به آیین‌های بومی و محلی و تبادل تجربیات بین هنرمندان این بخش‌ها است.

علیرضا شناسایی گفت: در این نمایشگاه، صنایع دستی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، همدان، زنجان، اصفهان، یزد، گیلان ، مازندران، اردبیل، کرمان، سمنان، کرمانشاه،  گلستان و فارس در قالب ۸۰ غرفه تا ۲۸ آذر ماه در معرض دید عموم  قرار داده شده است.

وی افزود: در این جشنواره بالغ بر ۵۰ هنرمند از استان‌های مختلف به تولید همزمان یا ارایه تولیدات صنایع دستی خود در رشته های سفالگری، پارچه بافی، گلیم و رودوزی های سنتی، نمد، میناکاری و سنگ‌های قیمتی می‌پردازند.

وی اجرای آیین‌های بومی و محلی، برپایی سیاه چادرهای سنتی و عرضه سوغات اصیل استان‌های مختلف را از دیگر بخش‌های این نمایشگاه و جشنواره برشمرد.

سومین نمایشگاه و جشنواره سراسری صنایع دستی و فرهنگ و اقوام تا ۲۸ آذر ماه در محل سالن ورزشی و محوطه دانشگاه پیام نور گناباد دایر است.

از مجموع ۲۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان گناباد ۱۴۴ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که در این میان قنات قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی یونسکو از جایگاه خاصی برخوردار است و از مجموع آثار تاریخی و گردشگری گناباد ۶۰ اثر سابقه چند هزار ساله دارد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.