همدان _رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: نیروی جوان یک فرصت جدی است وما در بحث فناوری نیاز داریم از نیروی جوان استفاده کنیم.

نیروی جوان یک فرصت جدی است
به گزارش قدس آنلاین، یعقوب محمدی‌فر ظهر امروز در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری همدان با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی هفته پژوهش اظهار کرد: هفته پژوهش و گرامیداشت این مناسبت نیازمند تشکیل هفت کمیته بود که پیکره علمی، اجرایی و پژوهشی استان یکپارچه و هماهنگ در مدیریت برنامه‌های آن پیش رفتند.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ بوعلی سینا در مقام کمیته انتخاب پژوهشگران ۲۷ نفر از ۷۰ پرونده‌ها را به‌عنوان پژوهشگران برتر معرفی کردند عنوان کرد: در بین دستگاه‌های اجرایی از ۱۷ دستگاه، ۴۰ پرونده دریافت شد و در بین فناوران ۱۰ فناور برتر و چهار واحد تحقیق از بین ۵۸ پرونده واصله برگزیده شدند.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: طی بررسی شرایط کشور در ۱۵ سال گذشته محرز شد سال گذشته رتبه ۱۶ و امسال از رتبه ۱۵ تولید علم در دنیا برخورداریم که تولید ۵۷۱ هزار و ۷۸۴ مقاله علمی کشور گواه این مدعاست.
وی در ادامه افزود: در لیست یک درصد ISI نام ۶ نفر از اساتید دانشگاه‌های استان به چشم می‌خورد که این نشان از پویایی علم در استان همدان دارد، وجود ۵۵ هزار دانشجو و ۲ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های استان تأیید دیگری بر این امر است.
محمدی‌فر به جایگاه استان همدان در ISI اشاره و بیان کرد: دانشگاه بوعلی با ۵۸۶ مدرک در بالاترین رده دانشگاهی استان ایستاده است اما سرانه تولید مقاله نسبت به اعضای هیئت علمی، در دانشگاه صنعتی با میانگین ۱.۸۵ درصد بالاتر از دیگر دانشگاه‌های استان است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت : در بحث فناوری نیاز داریم از نیروی جوان استفاده کنیم؛ نیروی جوان یک فرصت جدی است. ما نیاز داریم به جوانانمان امید بدهیم و این باید دغدغه تک تک ما باشدباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.