مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ۲۴درصد مشترکان این شهر پس از ۳۰سال از اجرای طرح فاضلاب ، هنوز شبکه اگوی آنها نصب نشده است .

پایان طرح اگوی مشهد در سال ۱۴۰۲/ ۲۴درصد شهر مشهد اگو ندارند

حسین اسماعیلیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تاکنون حدود ۷۶درصد طرح اگوی مشترکان  شهر مشهد اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه عمده مناطق باقی مانده بدون  اگو در این شهر مربوط به منطقه حاشیه شهر است،  تصریح کرد: حدود ۶۰۰کیلومتر از طرح اگو مشهد  طی ۵سال گذشته در مناطقی نظیر  شهرک شهید رجایی ، شهرک باهنر و منطقه گلشهر اجرا شده است. از طرفی ممکن است در برخی از مناطق سطح شهر از جمله سیدی ، شبکه فاضلاب به تازگی کامل شده باشد که اجرای طرح اگوی آن در مرحله بعد می باشد.

اسماعیلیان در مورد اینکه در برخی از مناطق شهر مشهد علی رغم دریافت وجه از مشترکان اما چندسال است که طرح اگو آنها هنوز اجرایی نشده است نیز بیان داشت: طبق قانون به محض دریافت هزینه اجرای طرح از مشترکان باید این طرح اجرایی شود اما در این بین ممکن است برخی از مناطق به دلایلی ، اجرای این طرح با مشکل مواجه شده باشد که در حال بررسی است و از شهروندان نیز تقاضا داریم که در امر اطلاع رسانی این مناطق مساعدت کنند تا علت آن به طور دقیق اعلام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: ازجمله دلایلی که باعث شده است ۲۴درصد مشترکان سطح شهر مشهد پس از ۳۰سال از اجرای طرح فاضلاب ، هنوز شبکه اگوی آنها  نصب نشده باشد کمبود منابع مالی و عدم تکمیل شبکه فاضلاب است.

اسماعیلیان ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه فاضلاب مشهد به نسبت سایر کلانشهرهای کشور به جز اصفهان که از قدیم دارای شبکه فاضلاب سنتی بوده است از وضعیت خوبی برخوردار است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون مشترک فاضلاب در شهر مشهد وجود دارد، افزود: سالانه به طور میانگین ۲۰۰کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح شهر مشهد اجرا می شود که ۵۰هزار مشترک راتحت پوشش قرار می دهد.هزینه دریافتی از مشترکان برای اجرای طرح اگو در مناطق مختلف متفاوت است اما میانگین این هزینه در حدود یک میلیون و دویست هزار تومان است.

اسماعیلیان با بیان اینکه در صورت تامین منابع و همچنین ساخت تصفیه خانه، طرح اگوی مشهد تا سال ۱۴۰۲به پایان خواهد رسید،  تصریح کرد: حدود ۸۰۰کیلومتر از شبکه اگوی مشهد باقی مانده است که در حدود ۸۰درصد آن مربوط به مناطق حاشیه شهر مشهد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.