رئیس‌پلیس راه خراسان رضوی گفت: برای اولین‌بار بعد از انقلاب ستاد فرماندهی امنیت زمستانی در سه سطح و در کشور تشکیل شد و واحد عملیات آن شبانه‌روز در حال فعالیت است.

استقرار ۵۴۳ دستگاه سنگین و نیمه‌سنگین در جاده‌های مواصلاتی

به گزارش قدس آنلاین، هادی امیدوار، رئیس‌پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، امروز در حاشیه مراسم آغاز طرح ترافیکی زمستانی پلیس‌راه استان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «در فصل زمستان، طرحی را به شهروندان ارائه خواهیم داد که آن‌ها با ایمنی، اطمینان خاطر و صحت کامل تردد کنند»،  اظهار کرد: ۵۴۳ دستگاه سنگین و نیمه‌سنگین و ۷۶۰ نفر از همکاران ما در سطح جاده‌های مواصلاتی و ستادهای پشتیبانی در طرح زره انسانی مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه «۳۵ رادارخانه ما از دوهفته قبل که نزولات آسمانی را داشتیم، به صورت شبانه‌روزی فعال است»، ادامه داد: تمهیدات خوبی را پیش‌بینی کرده‌ایم. تجربه ما در سال‌های گذشته خود را بررسی کردیم و  نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و سعی کرده‌ایم خود را اصلاح کنیم.

رئیس‌پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه «برای اولین‌بار بعد از انقلاب، ستاد فرماندهی امنیت زمستانی در سه سطح در کشور تشکیل شد»، عنوان کرد: ساختار این ستاد برای اولین‌بار تشکیل شده است و واحد عملیات آن شبانه‌روز در حال فعالیت است.  

امیدوار افزود: علاوه‌بر امکانات خوب ما، بخش خصوصی را برای این مسئله احضار کردیم که در زمان بحران به ما کمک کنند. با هماهنگی فرماندار و استاندار، امکانات سایر دستگاه‌های دولتی برای کمک گرفته‌ایم. امیدوارم ما شرمنده زائران و مجاوران امام رضا(ع) نشویم.

ابراهیم نصری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، در ادامه این مراسم تاکید کرد: ما دستگاه‌های خدمت‌رسان با تمام توان خود در خدمت زائران و مجاوران هستیم.

وی افزود: هیچ‌وقت محدودیت منابع و تجهیزات اجازه نداده است که ما دست از خدمت‌رسانی بکشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: ۵۴۳ تجهیزات راهداری در خدمت این طرح است و ۷۶۵ نفر از همکاران ما در جاده‌های استان در این طرح حضور دارند. آن‌چه که نیاز و ابزار ما در این طرح است، آماده شده است.

مجتبی احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: ۳۲ پایگاه موقت در راه‌های مواصلاتی استان مستقر خواهند شد. دو پایگاه کوهستان در ارتفاعات استان، یک فروند بالگرد و گروه پروازی به‌عنوان تیم امداد هوایی در جاده‌ها مستقر هستند.

احمدی ادامه داد: ۲۵ پایگاه سیار ما طی سال در جاده حضور دارند. امدادگران، نجات‌گران، داوطلبان جمعیت هلال احمر، امداد و نجات، کمک‌های اولیه، اسکان و تغذیه اضطراری در پایگاه جمعیت هلال احمر و اورژانس پلیس‌راه در راه‌های مواصلاتی استان تا انتهای این طرح حضور دارند. با ۴۶ پایگاه در طرح نوروزی در خدمت زائران و مجاوران امام رضا (ع) خواهیم بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.