معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: دراجرای تفاهمنامه با رییس پارک آی.سی.تی کشور این نهاد به کمک توسعه حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دیجیتال استان می‌آید.

پارک آی.سی.تی به کمک توسعه اقتصاد دیجیتال می‌آید

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان اظهار کرد: این تفاهمنامه روز گذشته در نشستی با رییس پارک آی.سی.تی کشور در تهران به امضا رسید.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مراکز رشد و شتاب دهنده‌های عضو شبکه اقتصاد دیجیتال و فراهم کردن بستر استقرار شرکت‌های فناور، نوپا، نوآفرین در مکانی ثابت مانند اداره پست یا پست بانک از جمله مواردی است که پارک آی.سی.تی متعهد به انجام آن شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در این راستا تجهیز ساختمان اداره پست مشهد برای استقرار شرکت‌های آی.سی.تی طی یکی دو هفته آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: براساس این تفاهمنامه کمیته‌ای در استان در چارچوب کارگروه منطقه‌ای به ریاست استاندار خراسان رضوی و یکی از معاونین شکل می‌گیرد که سیاستگذاری و نظارت بر عملکرد و پیشرفت شرکت‌های فعال در حوزه‌های آی.سی.تی، دانش بنیان و شبکه اقتصاد دیجیتال را برعهده خواهد داشت.

رسولیان ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، نمایندگان بخش خصوصی، شرکت‌های مرتبط با آی.سی.تی و الکترونیکی و شرکت‌های مرتبط با اقتصاد دیجیتال عضو این کمیته خواهند بود.

وی گفت: در تلاش هستیم تا دهه فجر امسال مکان نهایی برای استقرار شرکت‌های آی.سی.تی و شرکت‌های مرتبط با این حوزه در مشهد شکل گیرد.

نقشه سرمایه‌گذاری استان در سامانه قرار می‌گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی همچنین افزود: برای نخستین بار در کشور همه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همه طرح‌های در حال اجرای مرتبط با سرمایه‌گذاری در قالب "سامانه‌ واحد سرمایه‌گذاری خراسان رضوی"، به صورت نقشه در سایت khorasan.ir قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان توسط این معاونت و نهادهای دیگری مانند اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری مشهد در حال بررسی است که تاکنون ۱۲۰ مورد توسط استانداری و ۱۳۵ مورد توسط اداره کل میراث فرهنگی شناسایی شده است.

رسولیان گفت: سامانه‌ای به منظور ثبت و شفافیت فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی و همه موارد مربوط به آن در حال راه‌اندازی است که تاکنون همه بازرسی‌ها و کنترل‌های لازم بر روی آن انجام شده و در صورت راه‌اندازی، نقشه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را نشان می‌دهد.

وی نشان دادن فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی روی یک نقشه دیجیتال، فراهم شدن امکان مقایسه فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری در استان توسط سرمایه‌گذار، امکان ثبت طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری و اطلاعات مرتبط با آنها و امکان کنترل طرح‌ها توسط مسوولان را از مزیت‌های این سامانه برشمرد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: این سامانه در واقع هدایتگر سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی برای متقاضیان خواهد بود تا انتخاب درستی نسبت به تعیین مکان اجرای طرح خود با در نظر گرفتن همه شرایط اقلیمی، کشاورزی و زیرساختی نقاط مختلف در استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه این سامانه از لایه‌های مختلف برای هدایت سرمایه‌گذار تشکیل می‌شود ادامه داد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال اجرا نیز روی سامانه قرار می‌گیرد تا واقعیت‌ها در مورد شرایط سرمایه‌گذاری به متقاضیان ارائه شود.

رسولیان گفت: همچنین شرایط زیست محیطی هر منطقه، ظرفیت‌های کشاورزی، امکانات زیرساختی مانند آب و برق و گاز به مرور روی این سامانه بارگذاری شده و همه عوامل و شرایط مرتبط با سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی در قالب یک نقشه ارائه می‌شود.

وی افزود: این سامانه با همکاری دانشگاه فردوسی و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طراحی شده و با همیاری اتاق بازرگانی و سایر نهادهای اقتصادی تکمیل می‌شود تا در اواخر امسال در همایش ملی مربوط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در مشهد رونمایی گردد.

معاون استاندار خراسان رضوی فراهم شدن امکان مطالعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و انطباق آنها با شرایط محیطی، آسان شدن مسیر دریافت پاسخ به استعلامات دستگاه‌های اجرایی، کاهش بوروکراسی اداری، دسترسی به اسناد بالادستی، اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان، مشخصات پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال اجرا در استان را از دیگر بخش‌هایی برشمرد که به این سامانه افزوده خواهد شد.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.