زنجان- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت:اجرای طرح ابرار در ۴۴کیلومتر از راههای روستای اجرا می شود.

شناسایی۹۷نقطه پرتصادف در راه های زنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به اینکه  ۹۷۴کیلومتر راه فرعی و ۴۲۱۱کیلومتر راه رستایی و  ۲۰۰کیلومتر آزادراه در استان وجود دارد گفت: در بخش روستایی سه درصد راههای کشور و ۵/۷کیلومتر از ازاد راهها در استان زنجان وجود دارد.

عبد الحسین علی اکبری  با بیان اینکه روشنایی محور زنجان قزوین در دستور کار است ادامه داد :روشنایی:۳۰ کیلومتر آزادراه زنجان قزوین که به  طول ۱۲۰کیلومتر است  ۲۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اذعان به اینکه ۸۷هزار تن در راههای استان  اسفالت مصرف شده و  ۳۵میلیارد تومان در هشت ماهه سال جاری برای این منظور هزینه شده  است.

علی اکبری افزود:۵۲اکیپ راهداری زمستانی  در ۲۹راهدارخانه با ۵۰۰نفر مستقر هستند.  

وی با اشاره به اجرای  پروژه  منابع راهداری اقدام برای راههای اولویت دار روستایی (ابرار) گفت: این طرح  با استفاده از ماشین الات خود مجموعه در استان به طول  ۴۴کیلومتر اجرا خواهد می شود و طرح ابرار بیش از ۴۰درصد پیشرفت دارد و تا پایان تیر باید به اتمام برسد.

مدیر کل حمل و نقل و راهداری  با اذعان به اینکه ۲۴۷دستگاه ماشین الات  سنگین و نیمه سنگین وجود دارد ابراز داشت‌: ۴میلیارد تومان برای نگهداری ماشین آلات  پیش  بینی شده است.

علی اکبری با اشاره به حضور در مناطق سیل زده استانهای لرستان و خوزستان ادامه داد:  بازگشایی۸کیلومتر از محور معمولان پلدختر توسط راهداری استان انجام شده است.

وی در پاسخ  به سوالی در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: افزایش قیمت بنزین برای حمل و نقل عمومی فرصتی است که بتوانیم تسهیلات کم بهره به این بخش در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم و به نظر میرسد افزایش نرخ بنزین در افزایش مسافر در این بخس تاثیر گذار خواهد بود.

علی  اکبری با تاکید بر اینکه برخی از شهر ستانها پایانه مسافری  مناسبی ندارند افزود: پایانه های مسافری در ماهنشان،ایجرود و طارم نداریم در سلطانیه و خدابنده نیز ضعیف است که  از طریق فرمانداری ها پیگیر هستیم  ولی متاسفانه محقق نشده است.

وی ادامه داد: یک میلون ۳۰۷هزار مسافر طی  هشت ماهه امسال از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند که  در مقایسه با مدت مشابه سال قبل۹ درصد  کاهش داشته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.