یزد -معاون رئیس کل دادگستری استان یزد در امور شوراها گفت: برقراری صلح و سازش که ازمهمترین و اولین اولویت های قبل از رسیدگی و صدور حکم، در دعاوی کیفری و حقوقی است از ظرفیت شوراهای حل اختلاف بخصوص شوراهای روستایی در این زمینه موثر است.

برقراری صلح و سازش مهمترین اولویت در دعاوی کیفری و حقوقی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی دادگستری استان ، محمدرضا حداد در بازدید از شوراهای حل اختلاف شهرستان اشکذر اظهارداشت: در راستای تحقق اهداف قوه‌ قضاییه و اجرای عدالت، با ارائه خدمات ارزنده شوراها که مهمترین موضوع آن در زمینه ایجاد صلح و سازش است.شوراهای حل اختلاف این حوزه قضایی باید تلاش جدی تری در این عرصه انجام دهند.

وی افزود: ارتقاء کمی و کیفی وضعیت شورای حل اختلاف در گرو تلاش مجدانه اعضاء و کارکنان است تا در یک امر خیر و خداپسندانه هم گره از کار مردم بازکنند و هم در راستای تعمیق فرهنگ صلح و سازش در جامعه گام بردارند.

این مقام قضایی در خصوص ابلاغ الکترونیک گفت:  افزایش تعداد ابلاغ الکترونیک و کسب امتیاز الکترونیکی توسط شوراهای حل اختلاف اشکذر در هفت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که به ۸۶ درصد رسیده و نسبت به سال گذشته ۱۵درصد افزایش یافته است خود در امر کاهش اطاله دادرسی در پرونده های قضایی بسیار موثر بوده است.

وی تصریح کرد: با آموزش جرائم قابل گذشت به ضابطین، و هماهنگی لازم دادستان های عمومی و انقلاب در حوزه های قضایی برخی از جرایم ازجمله جرایم قابل گذشت با یک سازوکار مشخص قبل از ارسال به دادسرا جهت صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف ارجاع گردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.