یزد - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه در علوم تربیتی، مقهور نگاه‌های سکولاریستی هستیم گفت : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند عمیق و بسیار مهمی است

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند عمیق و مهم است

به گزارش خبر نگارقدس آنلاین ،حجت الاسلام دکتر علی ذوعلم شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند عمیق و بسیار مهمی است در عمل ما خیلی برای تحقق این سند موفق نبودیم چرا که هم در ارتباط با منابع مالی و انسانی و هم در ارتباط با نگرشی که باید اصلاح شود، با آن چیزی که در سند دیده شده فاصله داریم.

وی افزود: علی رغم همه مشکلاتی که هست، تدین و تعهد کادر و معلمین آموزش و پرورش سبب شده که ۱۵ میلیون دانش آموز در کشور به خوبی تربیت و پرورش یابند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه متاسفانه هنوز در حوزه علوم تربیتی، مقهور نگاه‌های سکولاریستی هستیم گفت: در حوزه و دانشگاه اقدامات بسیار خوب و زیادی صورت گرفته ولی هنوز این نگاه‌ها و نگرش‌ها به صورت کامل اصلاح نشده است

ذوعلم با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی در کشور بسیار مهجور و مظلوم است تصریح کرد: بعضی از مدارس ما به لحاظ کیفیت معلم سطح بسیار بالا و قوی دارد و از طرف دیگر بعضی مدارس ما خیلی ضعیف و نحیف هستند.

وی خاطرنشان ساخت : همه دانش‌آموزان فرزندان ما هستند و باید زمینه‌ای فراهم کنیم که همه بتوانند به صورت یکسان به خدمات آموزشی دسترسی داشته باشند؛ از این رو از استان یزد با انسجام و همتی که دارد، انتظار می‌رود که به دیگر بخش‌های آموزش و پرورش هم کمک کند.

معاون وزیر آموزشی کنکور را کور کن چشم تعلیم و تربیت دانست و افزود: تلاش مدیر مدرسه، خانواده، معلم و دانش آموز صرفا به سمت کنکور هدایت می‌شود و ما در بازدید از یک مدرسه مشاهده کردیم که مدیر برای آنکه دانش‌آموزان در مهارت تست‌زدن توانمند شوند؛ مجبور شده که یک کلاس برای معلم بگذارد تا تندخوانی را به آنها آموزش دهد؛ این آفت بسیار بزرگی برای آموزش و پرورش ایران است.

وی به توجه آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در حوزه تعلیم و تربیت وحضور وی در مدارس و سخنرانی در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: این حضور بسیار ارزشمند و تاثیرگذار و زمینه‌ساز افزایش ارتباط آموزش و پرورش و حوزه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.