یک زائر عراقی در تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: ملت ایران و عراق در شرایط سخت و بحرانی پشت هم خواهند ایستاد و به جهان غرب اجازه نخواهند داد تا لطمه‌ای به دوستی این دو کشور وارد کند.

ملت ایران و عراق در شرایط سخت کنار هم هستند

به گزارش قدس آنلاین، در حاشیه تشرف کاروان ۵۰۰ نفره از شهر کربلا به بارگاه منور رضوی، حسین الفهد زائر ۶۵ ساله عراقی اظهار کرد: دشمنان به دنبال اختلاف افکنی بین دو ملت هستند و این ملت‌ها هستند که باید با هوشیاری همدلی و همگرایی خود را حفظ کنند و توجهی به توطئه‌های دشمنان نکنند.
وی افزود: هر دو ملت باید همچون ایام اربعین حسینی و ایام رحلت حضرت رسول(ص) که پذیرای خیل عظیمی از شیعیان هستند، بیش از گذشته با یکدیگر همبستگی داشته باشند و به یکدیگر احترام بگذارند.
الفهد در ادامه گفت: مشهد یکی از شهرهایی است که همه شیعیان را به سمت خود می‌کشاند و به واسطه وجود مضجع شریف رضوی یکی از عزیزترین و مقدس‌ترین سرزمین‌ها برای عاشقان اهل بیت(ع) است.
وی ادامه داد: از کودکی ارتباط قلبی فراوانی با حضرت داشتم و هر زمان با مشکل و گرفتاری مواجه می‌شوم به ایشان متوسل شده و حضرت رضا(ع) را واسطه قرار می‌دهم، به دیگران نیز توصیه می‌کنم که گره مشکلات تنها به دست ائمه اطهار(ع) باز می‌شود و نباید جز به این بزرگواران به کس دیگری متوسل شوند.

رسم میهمان‌نوازی را از ایرانی‌ها آموختیم
محمد البطشانی دیگر زائر این کاروان نیز اظهار کرد: عراقی‌ها رسم میهمان‌نوازی را از ایرانیان آموختند؛ رفتار پسندیده و تکریم زائران یکی از ویژگی‌های بارزی است که در وجود ایرانیان قرار دارد.
وی افزود: همه شیعیان باور دارند که امام رضا(ع)، امامی رئوف و مهربانی‌ است و هر کس در آستان مقدس ایشان برای زائری خدمتی انجام دهد قطعا مورد لطف حضرت واقع شده و نتیجه آن را خواهد دید.
این زائر عراقی بیان کرد: عنایات ویژه امام رضا(ع) تنها به شخص و زمان و مکان خاصی اختصاص ندارد؛ مسیحی، یهودی یا مسلمان فرقی نمی‌کند، ایشان چراغ هدایت هستند و فطرت‌های پاک را به راه راست هدایت می‌کنند.
وی عاقبت بخیری و آمرزش گناهان را از خواسته‌های قلبیش ذکر کرد و گفت: از خداوند می‌خواهم که همواره صلح در جهان برقرار باشد و تمام مسلمین با آرامش و صلح و دوستی در سایه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زندگی کنند.
گفتنی است؛ این کاروان ۵۰۰ نفره از شهر کربلا عصر امروز پس از تشرف به حرم مطهر رضوی و عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) با میزبانی اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در رواق دارالرحمه حرم مطهر حضور یافتند و از برنامه‌های فرهنگی مذهبی بهره‌مند شدند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.