خوزستان-تمامی کارگران قطارشهری اهواز بدون تسویه حساب راهی خانه خود شدند تا در زمره آمار بیکاران خوزستان را بالا ببرند و امروز تنها امیدشان اجتماع کنار یک پروژه تعطیل است برای دریافت حقوق از دست رفته...

مترو اهواز به ایستگاه بیکاری رسید/کارگران مزد نگرفته خانه نشین شدند

قدس آنلاین- گروه استان ها-مریم کروشاوی؛ بعد از ۱۴ سال گذشت از پروژه قطار شهری اهواز، شاهد پیشرفت فیزیکی کمتر از ۳۰ درصدی آن هستیم. پروژه ای که میان حرف های مسئولان پایانش نزدیک اما عملا تعطیل است! اگر کنار بنر های تبلیغاتی آن هم بایستید رنگ و رو رفتگی شان مصداق وعده های داشتن مترویی است که در ذهن مردم اهواز هم غبار گرفته است.

 در تمام این سال ها که چنین پروژه ای  ترکیب شهر را بر هم زده و زیرساخت های بسیاری به دلیل آن از بین رفته اند، شاهد اعتراض چندین و چندباره، پرسنل خود است. گفتنی ست که این اعتراض ها از سال ۸۷ به دلیل پرداخت نکردن مطالبات، آغاز و تا کنون چندین بار تکرار شده است.

در سه سال اخیر، تمام پرسنل و کارگران قطارشهری اهواز به دلیل تعطیل شدن کار، راهی خانه های خود شدند تا آمار بیکاران خوزستان را بالا ببرند و تنها حراست جهت حفاظت از مابقی پیکر بی جان و فرسوده تجهیزات قطار شهری، سرکار خود ماندند.

اما این ۱۲۰ نفری که بر سرکار باقی مانده و روزی ۱۲ ساعت کار می کنند نیز ۲۰ ماه حقوق دریافت نکرده و همین امر باعث شد تا اعتراض خود را به گوش مسئولان امر برسانند.


یکی از پرسنل قطار شهری که فرزندان خود را نیز همراه خود آورده، به خبرنگار قدس آنلاین گفت: مدیرعامل قطارشهری اهواز گفته که ۱۲۰۰ میلیارد هزینه کردم و تا کنون پولی به من داده نشده و در صورت دریافت مطالباتم ۲۵ میلیارد حقوق عقب افتاده پرسنل قطار شهری را می دهم، در غیر این صورت پرداخت نمی کنم.

وی ادامه داد: ما برای مدیرعامل کار کردیم و پول ما را باید او بدهد. کارها ۳ الی ۴ سال است که تعطیل شده و همه پرسنل به جز حراستی ها به خانه های خود رفتند.

این نیروی حراستی، مطرح کرد: آخرین نتیجه که در شورای شهر مطرح شد این بود که ۵۰ درصد از مطالبات مارا باید کیسون بدهد و ۵۰ درصد دیگر توسط قطار شهری پرداخت شود. ۲ ماه از این تصمیم میگذرد اما هنوز هم حقوقمان محبوس مانده است.

وی افزود: شرکت کیسون ادعا می کند که از قطارشهری مطالباتی دارد، اما استاندار می گوید بدهی به آن ها نداریم، هیچ‌توافقاتی حاصل نشده و در این میان تنها مهره سوخته ما پرسنل قطار شهری هستیم.

او خاطر نشان کرد: تعطیل شدن کار به ضرر مسئولان امر است، زیرا هرچه ساخته اند که طبیعتا هزینه بالایی هم دارند، در حال فرسوده شدن و زیر آب رفتن است، زیرا مدت زیادی از ساخت آن ها می گذرد. ایستگاه دروازه مدام درحال بازسازی است و اکثر میلگردها دیگر قابل استفاده نیستند.

او با مطرح کردن پرسشی، عنوان کرد: رییس شرکت، نفر دوم اتاق بازرگانی است، به راستی نمی تواند کاری بکند؟ قراردادهایی بسته شده که برد با کمیسون و قطار شهری اهواز است، اما باخت تنها برای پرسنل باقی می ماند.

وی در پایان یادآور شد: نزدیک به دو سال است که حقوق نگرفتیم و چه کسی می تواند پاسخگوی ارزش از دست رفته پول ما شود؟ آن زمان می توانستم پراید بخرم، اکنون تنها قدرت خرید چهار لاستیکش را دارم. اصلا چه کسی می داند قرار است چقدر حقوق به ما بدهند؟ اصلا بیمه هستیم؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.