معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: محدودیت های بی مورد حتی اگر از سر دلسوزی هم باشد، جلوی رونق کرسی های آزاداندیشی را می گیرد.

محدودیت های بی جا و هرچند از سر دلسوزی، جلوی کرسی های آزاداندیشی را می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا غفاری اظهار کرد: وقتی بخواهیم از مشخصه های دانشگاه موفق صحبت کنیم، وجود کرسی های آزاد اندیشی خوب میتواند ملاک مهمی باشد.

وی افزود: دانشگاه محل اندیشه و بهای به اندیشه است و به تبع آن،   کمک به حوزه سیاست گذاری کشور و به میزانی که دانشگاه ها نسبت به برقراری جهت استفاده آن اهتمام داشته باشند،   نشان می دهد دارند به وظیفه خود عمل میکنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: کرسی آزاداندیشی نیاز به ساختارها و بسترهایی دارد و باید فرصت ها، محدودیت ها و حتی تهدیدهای پیش روی آن را  بشناسیم که فلسفه تشکیل این جشنواره هم آسیب شناسی و شناخت موانع و فرصت هایی است که وجود دارد و باید در نظر گرفت که کرسی ها یک فرصت مهم در موفقیت دانشگاه به شمار می روند.

غفاری تصریح کرد: محدودیت های بی مورد حتی اگر از سر دلسوزی هم باشد، جلوی رونق کرسی های آزاداندیشی را می گیرد.

وی ادامه داد: البته کرسی آزاداندیشی باید خواستگاه اجتماعی داشته  و مسأله محور باشد و از پرداختن به حواشی بی نتیجه در این فضا پرهیز شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم متذکر شد: ما باید ضمن پایبندی خود، نحوه آزاداندیشی،   تحمل و شنیدن آرای مختلف و توانایی گفت و گو کردن را به دانشجویان آموزش دهیم و بستر را  برای آن ها فراهم کنیم چون مدیریت آینده این کشور دست جوانان است؛   پس باید با یک گفتمان درست بتوانند مسائل را پیگیری کنند و به نتیجه برسانند.

غفاری تأکید کرد: در درجه اول دانشگاه و معاونت فرهنگی آن باید فرآیند کرسی آزاداندیشی را تسهیل گری بکند که دانشجویان بتوانند راحت و آزادانه به بیان نظرات خود بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.