چهار فروند بالگرد اورژانس هوایی در قالب طرح امداد زمستانه اورژانس ۱۱۵ خراسان رضوی آماده خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی در جاده‌های این استان هستند.

چهار بالگرد در طرح امداد زمستانه خراسان رضوی فعال هستند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز جمعه با بیان این مطلب گفت: طرح امداد زمستانه اورژانس ۱۱۵ از ۲۱ آذرماه امسال در جاده های درون و برون شهری زیر پوشش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی آغاز شد و تا ۲۲ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
دکتر رضا وفایی نژاد افزود: در قالب این طرح، چهار فروند بالگرد اورژانس هوایی متعلق به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، گناباد و سبزوار خراسان رضوی آماده ارائه خدمت هستند.
وی اضافه کرد: در قالب طرح امداد زمستانه اورژانس ۱۱۵ در خراسان رضوی ۲۳۰ پایگاه فعال شامل ۱۲۸ پایگاه جاده‌ای و ۱۰۲ پایگاه شهری به  صورت شبانه‌روزی فعال هستند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این طرح به غیر از آمبولانس‌های فعال اورژانس ۱۱۵ در جاده های شهری و برون شهری خراسان رضوی پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز برای امدادرسانی آمادگی دارند و در جاده های برف‌گیر استان نیز آمبولانس‌های پشتیبان با همه تجهیزات مورد نیاز پیش‌بینی شده اند.
وفایی نژاد افزود: مرکز هدایت عملیات بحران، مرکز پایش مراقبت‌های بالینی و کارشناسان اورژانس ۱۱۵ مستقر در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد نیز در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه آماده هماهنگی برای پذیرش و انتقال مصدومان به مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی هستند.

هم اکنون ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌های مشهد، گناباد، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام در استان خراسان رضوی فعالیت دارند و به ۷۰ درصد از ماموریت های  اورژانس ۱۱۵ استان شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات‌رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.