مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باید ثمره عملی داشته باشد که یکی از این ثمرات می تواند رسیدگی به محرومان و فقرزدایی باشد.

وحدت حوزه و دانشگاه باید ثمره عملی داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید مهدی حسینی مطلق در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد امروز مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم امام رضا(ع) افزود: رسیدگی به محرومان جامعه انتظار مردم و همچنین مطالبه مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: برخی از مناطق حاشیه شهر مشهد اوضاع خوبی ندارد و مردم در تامین نیازهای اولیه زندگی خود در مانده‌اند و محتاج نان شب هستند.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی دیگر از اموری که باید مورد توجه نخبگان حوزه و دانشگاه قرار گیرد ازدواج جوانان است که برای ریشه‌کن کردن فساد باید نخبگان این دو نهاد راه‌حل بدهند و به طور جدی برای حل این موضوع و ترویج ازدواج آسان فعالیت کنند.
حسینی افزود: کارگردانان سینما نباید با ساخت فیلم هایی که ترویج اشرافی گری است به جوانان الگوهای غلط ارائه کنند.
وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند ما را دچار روزمرگی کند ادامه داد: اگر دشمن و راه‌های نفوذ او را نشناسیم وحدت حوزه و دانشگاه محقق نمی‌شود.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: حوزه و دانشگاه باید نگاه به آینده و آینده‌پژوهی داشته باشند.
حسینی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن این دو نهاد نیست بلکه وحدت یعنی در هدف و آرمان ها متحد باشیم و هدف ما باید رسیدن به قرب الهی باشد.

وی ادامه داد: اگر حوزه و دانشگاه دچار اختلاف شوند جامعه منحرف می‌شود و امید خود را از دست می‌دهد.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اهمیت توجه به اخلاق و تزکیه در کنار علم اندوزی گفت: امروزه حلقه مفقوده در محیط‌های علمی، اخلاق است در حالی که پیامبر(ص) با تکیه بر اخلاق بود که توانست جامعه را رشد دهد پس علم آموزی باید همراه با تزکیه باشد و از توجه به اخلاقیات اینکه، اسلام در هیچ جا شروع کننده حمله نبوده است.
حسینی با اشاره به مشکلات در کشور گفت: دولت برای حل بحران های اجتماعی باید به سراغ حوزه و دانشگاه بیاید و از این دو نهاد راه حل بگیرد.

۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح روز وحدت و دانشگاه نام‌گذاری شده است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.