کنیچی ایمامورا یکی از نمایندگان جشنواره یاماگاتا ژاپن گفت: توکیو داک رویداد بزرگی است اما نمی‌توان با سینماحقیقت مقایسه اش کرد، بخش زیادی ندارد و تمرکز آن بیشتر روی تعامل فیلمسازان با همدیگر است.

توکیو داک قابل مقایسه با سینما حقیقت نیست

قدس آنلاین: سومین نشست بخش بازار با حضور کنیچی ایمامورا و هاتسویو کاتو نمایندگان جشنواره یاماگاتا ژاپن در غرفه بخش بین الملل عصر روز پنج شنبه با حضور علاقمندان بسیاری برگزار شد.
کنیچی ایمامورا  نماینده شبکه NHk  ژاپن با اشاره به اینکه شبکه NHK  به صورت مستقل و خصوصی کار می کند، گفت:  حمایت از فیلم سازان ژاپنی در درجه اول اهمیت ما قرار دارد اما به فیلمسازان دیگر خصوصا ایرانی ها هم می پردازیم.
ایمامورا توضیح داد:  مجموعه شبکه های NHK  شامل شبکه های آموزشی، سرگرم کننده و مستند و ... است که هدف گسترش مستند و مخاطب آن زا دنبال می کند. 
وی یکی از شرط های پذیرش مستند در این شبکه را منوط به تدوین یک طرح کامل با ویژگی هایی دانست که نشانگر جغرافیای برآمده از فیلم باشد.
کنیچی ایمامورا از شیوه کار ژاپنی ها در مستند تعریف و تمجید کرد و گفت: ما از پروژه هایی استقبال می کنیم که مستندسازهای ژاپنی به آن نپرداخته باشند چرا که ژاپنی ها در ساخت مستند بسیار  قوی هستند و شما برای اینکه برگ برنده ای در دست داشته باشید باید ایده ای درخشان هم داشته باشند.
این نماینده جشنواره یاماتگاتا ژاپن داشتن یک پیش زمینه پژوهشی برای کار مستند را بسیار مهم دانست و ادامه داد: فیلم شما می تواند هر موضوعی داشته باشد و محدودیتی ندارید اما برای ما موضوعات انسانی و پرداختن به آن ها در درجه اول اهمیت است و می خواهیم در کنار طرح داستان جامعه و فرهنگی را که از آن آمده اید، ببینیم.
ایمامورا ارتباط گرفتن مخاطب از فرهنگ و کشوری دیگر با موضوع طرح شده را بسیار مهم در انتخاب مستندها دانست و گفت: فیلم های ایرانی توانسته اند در دنیا مخاطبان زیادی پیدا کنند و این کشش را داشته باشند که نظر مخاطب را جلب کنند.
وی در ادامه درباره شرایط پذیرفته شدن فیلم ها در جشنواره توکیو داکس اظهار کرد: مدت زمان پذیرفته شده برای فیلم ها در جشنواره از  بیست تا شصت دقیقه است، ضمن اینکه باید تاکید کنم جشنواره توکیو داکس تنها به نمایش فیلم نمی پردازد بلکه بر برگزاری جلسه های پیچینگ و کارگاه تمرکز جدی دارد.
کنیچی ایمامورا هم در ادامه این جلسه درباره جشنواره یاماگاتا ژاپن عنوان کرد: جشنواره ما از سال 1989 کارش را شروع کرده و قدیمی ترین جشنواره فیلم مستند در آسیا است که به صورت بینال -دو سال یکبار - برگزار می شود.
ایمامورا با اشاره به این مطلب که جشنواره یاماگاتا دو بخش رقابتی آسیایی و بین المللی دارد و به سینمای ایران هم بخش ویژه ای اختصاص  داده شده است درباره تعداد فیلم های پذیرفته شده گفت: پانزده فیلم در بخش بین الملل و بیست و پنج فیلم در بخش آسیایی انتخاب شده اند که در بین آنها دو فیلمساز ایرانی هم هستند.
این نماینده جشنواره یاماگاتا از اعلام فیلم برگزیده جشنواره به اسکار خبر داد و گفت این فیلم ها تنها باید دو سال از زمان ساخت آن ها گذشته باشد.
در انتهای این جلسه ضمن مطرح شدن سوال های حاضرین، تصاویری از آخرین جشنواره یاماگاتا نمایش داده شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.