رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فردوسی بهترین نمونه وحدت عملی حوزه و دانشگاه را در پیروزی انقلاب و بیرون کردن طاغوت با رهبری امام راحل (ره) عنوان و بیان کرد: دانشگاه امروز محل معنویات است البته مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.

بهترین نمونه وحدت عملی حوزه و دانشگاه در پیروزی انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی‌مطلق در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: وحدت حوزه‌ و دانشگاه یک ابتکار عمل از امام راحل (ره) بود، هدف امام (ره) از این وحدت، قرب‌ الهی است که جامعه حوزوی و دانشگاهی در کنار هم به این مهم برسند و این مهم با وحدت هدف و آرمان‌ها حاصل می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فردوسی با بیان اینکه علم بدون تزکیه ناقص است، گفت: باید این دو بال حوزه و دانشگاه باهم باشند تا به تعالی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف دشمن از ابتدا تفرقه بین حوزه و دانشگاه بود که امام راحل (ره) جلوی این را گرفت.

سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد اظهار کرد: نه تمام علم در دانشگاه است و نه تمام معنویت در حوزه، باید با وحدت هدف براساس نظرات امام راحل (ره) راه تعالی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌مطلق گفت: اختلافات در بین حوزه و دانشگاه نباید به سطح جامعه کشیده شود بلکه حل آن در محل کرسی‌های آزاد اندیشی که رهبری عزیز بیان کردند، است.

وی بهترین نمونه وحدت عملی حوزه و دانشگاه را در پیروزی انقلاب و بیرون کردن طاغوت با رهبری امام راحل (ره) عنوان و بیان کرد: دانشگاه امروز محل معنویات است البته مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فردوسی افزود: برنامه‌های شب‌های قدر در دانشگاه فردوسی و مراسم اعتکاف، مناسبت‌های مذهبی و حضور جوانان در این برنامه‌ها نباید نادیده گرفته شود؛ دشمن می‌خواهد دانشگاه را فاسد نشان دهد و حوزه را از دانشگاه دور کند اما این وحدت در علم و عمل باعث ایجاد معنویت می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌مطلق از جمله اقدامات مفید در دانشگاه را تاسیس دفاتر نهاد رهبری دانست و گفت: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها پدر معنوی برای جوانان دانشجو، اساتید و کارکنان است و شهدای دانشگاهی از جمله اساتید و دانشجویان برترین افتخار دانشگاه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه شهید تهرانی‌مقدم، پدر علم موشکی نمونه بارز رویش در دانشگاه‌های ما است، گفت: شهید والامقام حججی با شهادتش از مقام سربازی حضرت آقا به مقام سرداری رسید و بدون رسانه دنیا را تکان داد و قلب‌ها برایش تپید و شهید مجید شهریاری از جمله خروجی‌های موفق دانشگاه است که به نقل از همسر ایشان گریه‌های شبانه این شهید در نماز شب باعث رسیدن به اوج و مقام شهادت شد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فردوسی با بیان اینکه دانشگاه محل فساد نیست، گفت: دانشگاه پر از نمونه‌های تعالی معنویت و شهادت و پیشرفت علم است، علمی که در خدمت پیشرفت‌های ایران اسلامی است و حوزه بهترین کمک‌کننده به دانشگاه‌ها است.

حجت‌الاسلام حسینی‌مطلق با تاکید بر اینکه باید مشکلات را حل کنیم، گفت: مدیریت آینده کشور باید از نخبگان حوزه و دانشگاه باشد و این نگاه به آینده در بیانات رهبری عزیز به خوبی مبین است و بارها به آن تاکید شده است اما دشمن با روزمرگی و جلب توجه به حوادث غیر مهم به دنبال دور کردن نخبگان از این وحدت است.

وی افزود: اختلاف بین حوزه و دانشگاه باعث ناامیدی جامعه می‌شود؛ نمونه‌های موفق وحدت حوزه و دانشگاه بعد از انقلاب، دانشگاه‌های امام صادق علیه‌السلام و موسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) در قم هستند.

سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در ادامه به مسئله ازدواج جوانان اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز ما بحث ازدواج جوانان است و جامعه انتظار دارد این مشکل توسط حوزه و دانشگاه حل شود و باید برای این مهم همه تلاش کنیم تا فساد را به حداقل و آرامش را به خانواده‌ها برگردانیم؛ فرهنگ فیلم‌سازی و نمایش زندگی اشرافی اثرات بسیار بدی در جامعه امروز ما گذاشته است.

حجت‌الاسلام حسینی‌مطلق گفت: انتظار مردم از حوزه و دانشگاه نگاه و کمک در قالب طرح و ایده برای حل مشکلات خانواده‌های محروم و حاشیه شهر مشهد است، نخبگان جامعه باید به کمک خانواده‌های حاشیه شهر مشهد بروند.

وی بیان کرد: در بازدید چند روز اخیر از حاشیه شهر، خانواده‌هایی برای نیاز اولیه خود حتی برای یک تکه نان در تنگنا بودند و این یک وظیفه‌ی عمومی و شرعی برای ما است که برای حل مشکلات حاشیه شهر اقدام جدی کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.