سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در اولین دوره آموزشی اطفای حریق و امداد و نجات ویژه مدیران فرهنگسراهای مشهد گفت: بخش عمده کار در حوزه آتش‌نشانی ریشه اجتماعی و فرهنگی دارد و شامل همه موضوعات مرتبط به مردم از اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شروع می‌شود.

رشد ۲۱ درصدی حوادث طی یکسال منتهی به مهرماه ۹۸

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد محسن مصحفی با بیان این مطلب افزود: در زمینه آموزش‌های عمومی حول محور خطرات و حوادث پیرامون شهروندان ابتدا باید این آگاهی بخشی را از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم ضمن رعایت این نکات در گام بعدی آموزش‌های ایمنی و آتش‌نشانی را گسترش دهیم.

در ادامه امیر عزیزی؛ مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: علیرغم توسعه ایستگاهی که داریم و جذب نیرو و تجهیزات و عوامل دیگر باز هم شاهد رشد ۲۱ درصدی حوادث طی یکسال منتهی به مهرماه ۹۸ بوده‌ایم.

وی افزود: یکی از دلایل این امر درک نشدن جدی اهمیت مباحث ایمنی توسط ارکان جامعه از جمله شهروندان و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی است.

عزیزی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن چنین موضوعاتی از هفتم مهرماه امسال اقدام به اجرای طرح بزرگ آتش‌نشان داوطلب با همکاری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد کردیم که در کمتر از ۳ ماه نزدیک به ۲هزار نفر با حضور و ثبت نام در این دوره‌ها آموزش‌های اولیه لازم را دیده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.