۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
کد خبر: 682741

عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد ائتلاف متجاوز سعودی هیچ گام مثبتی در جهت طرح توقف جنگ در یمن برنداشته و اظهارات سعودی‌ها در این‌باره تنها در چارچوب رسانه‌ای است.

 الحوثی: توقف جنگ یمن واقعیت ندارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، روز گذشته در واکنش به بیانیه چهلمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض، اظهار داشت که این بیانیه‌ای سعودی رایحه‌ای خلیجی دارد که رویکرد خصمانه آشکاری علیه یمن دارد.

الحوثی همچنین افزود که این بیانیه نشانه‌ای از تسلط عربستان سعودی بر شورای همکاری خلیج‌فارس است.

این رهبر انصارالله یمن در ادامه خاطرنشان کرد، ائتلاف متجاوز هیچ گام مثبتی در جهت طرح ابتکاری «مهدی المشاط» برنداشته است.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن 29 شهریور اعلام کرد: «حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می کنیم و امیدواریم که این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه باشد.»

محمدعلی الحوثی افزود، بر خلاف اظهارات برخی مسئولان سعودی، جنگ در یمن ادامه دارد و حتی شدت حملات افزایش یافته است.

وی اظهارات مسئولان سعودی مبنی بر توقف عملیات ائتلاف در یمن، تأکید کرد که این اظهارات «تنها در چارچوب رسانه‌ای باقی مانده و هیچ مصداق واقعی ندارد».

عربستان سعودی از 25 مارس 2015 با تشکیل ائتلافی متشکل از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی همه‌جانبه علیه یمن را آغاز کرده است، که در جریان آن، ده‌ها هزار غیرنظامی جان‌شان را از دست داده و میلیون‌ها تن آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.