خراسان شمالی- دادستان عمومی و انقلاب مانه و سملقان ضمن اشاره به صدور کیفرخواست برای متهم پرونده سوء استفاده مالی در آموزش و پرورش این شهرستان، از اعاده کلیه وجوه اختلاس شده به بیت المال خبر داد.

اعاده کلیه وجوه اختلاس شده به بیت المال در پرونده فساد مالی آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، مهدی ایزانلو با اعلام این خبر درباره جزئیات محتویات پرونده فساد مالی صورت گرفته در آموزش و پرورش این شهرستان گفت: پس از وصول گزارش اداره کل بازرسی استان مبنی بر شکل گیری سوء جریان مالی در آموزش و پرورش مانه و سملقان در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد و به اتهامات مطروحه در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی دادسرای این شهرستان رسیدگی شد.

 دادستان عمومی و انقلاب مانه و سملقان خاطرنشان کرد: اختلاس توأم با جعل سنتی و رایانه ای به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۲۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۸۲۷ ریال و همچنین استفاده از سند مجعول و بعلاوه معاونت در اختلاس از شهرداری مانه و سملقان به مبلغ ۲۶۸ میلیون و ۵۰ هزار ریال از اتهامات متهم پرونده است.

 وی ضمن تشریح تلاش های بعمل آمده مبنی بر وصول و اعاده اموال بیت المال به خزانه دولت از استرداد کلیه وجوه مورد اختلاس از سوی متهم خبر داد.

ایزانلو تصریح کرد: خوشبختانه در نتیجه پیگیری های بعمل آمده متهم  قبل از صدور کیفرخواست، نسبت به استرداد کلیه وجوه اختلاس شده اقدام کرد.

 دادستان مانه و سملقان افزود: با استناد به ماده ۵ و تبصره های ۲ و ۳ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری برای متهم کیفرخواست صادر شده و پرونده برای ادامه رسیدگی به محاکم جزایی ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.