شبکه تلویزیونی الحدث در گزارشی پنج سال آینده را برای بوریس جانسون دوره‌ای چالش‌برانگیز توصیف کرد.

الحدث: بوریس جانسون برای هدایت انگلیس با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس برای هدایت این کشور در پنج سال آینده با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد شد.

شماری از مردم انگلیس با برگزاری تظاهرات در لندن، به نتیجه انتخابات پارلمانی در این کشور اعتراض و بوریس جانسون، رئیس حزب محافظه‌کار را نژادپرست توصیف کردند.

خبرنگار شبکه الحدث گفت: برخلاف انتظارات، حزب محافظه‌کار به ریاست بوریس جانسون، توانست در پایگاه‌های اصلی طرفداران حزب کارگر در ولز و نیز در مرکز و شمال شرق انگلیس پیروز شود و ۵۴ کرسی حزب کارگر را از آن بگیرد. جانسون اکنون با این حمایت مردمی، می‌تواند مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را قطعی کند. شکست فاجعه بار حزب کارگر، باعث تسریع بازنگری در راهبرد این حزب از جمله آینده جرمی کوربین شد. کوربین در به دست آوردن آرای مردم به علت موضع حزب کارگر در برابر برگزیت و نیز شخصیت خود او که معروف به داشتن مواضع چپگراست، ناکام ماند.

در ادامه این گزارش آمده است: همانطور که اولویت اجرای برگزیت برای حزب محافظه کار، نتیجه مثبت به همراه داشت، راهبرد حزب لیبرال دموکرات انگلیس برای لغو کامل برگزیت و باقی ماندن در اتحادیه اروپا، باعث شد حتی رئیس این حزب هم کرسی خود را در مجلس عوام از دست بدهد. جانسون اکنون می‌تواند برای هدایت انگلیس و مقابله با چالش‌ها در پنج سال آینده، کابینه خود را تشکیل دهد.

انگلیس پس از سال‌ها بن‌بست بر سر خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت)، روز پنجشنبه شاهد سومین انتخابات سراسری در عرض پنج سال گذشته بود تا بتواند راه‌حلی برای خروج از این بحران پیدا کند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر و رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس در این انتخابات به پیروزی رسید که این بزرگترین پیروزی حزب محافظه‌کار در انگلیس از زمان پیروزی مارگارت تاچر در سال ۱۹۸۷ و بدترین شکست حزب کارگر در ۴۰ سال اخیر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.