خوزستان_ مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با بیان اینکه حدود ۹۵ درصد از گاز مشعل در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون جمع آوری شده است، گفت: برای ۵ درصد گازسوزی مستمر نیز پروژه های خوبی تعریف و بیش از یک میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری شده است.

جمع‌آوری حدود ۹۵ درصد از گازهای مشعل در شرکت نفت کارون

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا مفیدی در نشست خبری در حاشیه یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان  در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون وظیفه تولید ۲۵ درصد از نفت کشور را به عهده دارد. همچنین این شرکت حدود روزانه حدود ۷۰۰ میلیون فوت مکعب گاز را فرآورش و تولید می کند.

وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون جایگاه بسیار خاص و ویژه ای را در بحث درآمدزایی برای کشور دارد، افزود: با توجه به مجاورت بخشی از تاسیسات این شرکت با شهرستان اهواز، این شرکت الزام دارد تا در برخی از موارد از جمله مسایل زیست محیطی و مسولیت های اجتماعی به عنوان پیشگام عمل کند.

 مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث زیست محیطی، تصریح کرد: در بحث نفت سوزی که در مجاورت خانه های مسکونی انجام می شد، با طراحی و ساخت دستگاه فرآورش سیار نفت در داخل توانسته ایم زمینه ساز توقف نفت سوزی در منطقه شویم.

مفیدی عنوان کرد: سال ها است که نفت سوزی در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون به صفر رسیده است و هیچ نفتی در تاسیسات این شرکت که در مجاورت منازل مسکونی در شهرستان اهواز هستند، نمی سوزد.

وی ادامه داد: جایگاه این دستگاه که مانع نفت سوزی می شود، اکنون به شکلی است که استفاده آن توسط وزارت نفت به یک الزام تبدیل شده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث پسآب های همراه با نفت در محدوده این شرکت بهره برداری نفتی، گفت: روزانه حدود ۸۰ هزار بشکه تزریق پساب در شرکت بهره داری نفت و گاز کارون انجام می گیرد. در این زمینه این کار به کمک حوضچه های تبخیر پساب و همچنین بازچرخانی انجام شده در این بخش، می تواند در راستای مسایل زیست محیطی بسیار موثر و مفید باشد.

مفیدی در خصوص گازسوزی و آلاینده های گازی در مجاورت شهر اهواز، عنوان کرد: حدود ۹۵ درصد از گاز مشعل در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون جمع آوری شده است و از گاز سوزی جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: برای ۵درصد گازسوزی مستمر نیز پروژه های خوبی تعریف و در این زمینه بیش از یک میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری شده است تا بتوانیم گازهایی را که به مشعل ارسال می شوند جمع آوری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.