خراسان شمالی- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: نیمی از ۱۲ پست دامپزشکی خراسان شمالی در مناطق مرزی این استان دایر شده اند و به بهره برداران خدمات رسانی می کنند.

۵۰ درصد پست های دامپزشکی خراسان شمالی در مناطق مرزی دایر است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، دکتر حمید رمضانی در بازدید از شبکه دامپزشکی شهرستان مرزی راز و جرگلان اظهار داشت: تمرکززدایی و توجه بیشتر به مناطق مرزی و دورافتاده جزو سیاست های اصلی است که دنبال می کنیم.

وی با بیان این که ۱۱ درصد از جمعیت دامی بیش از ۲ میلیون رأسی استان به این شهرستان مرزی مربوط می شود، ادامه داد: محرومیت ها و شرایط خاص این منطقه، حمایت بیشتر مدیران از شبکه دامپزشکی راز و جرگلان را می طلبد.

وی هم چنین برنامه ریزی مطلوب و استفاده بهینه از منابع انسانی و مالی، حفظ وحدت رویه شبکه های دامپزشکی استان در موضوعات مطرح کاری، رصد و پایش مستمر زنجیره توزیع و مصرف نهاده های دامپزشکی و تلاش برای جبران نواقص و کاستی ها و اجرای کامل مصوبات نشست های مدیریتی و ارزیابی عملکرد فنی واحدها را خواستار شد.

دکتر انوش فیروزه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راز و جرگلان نیز با بیان این که در این شهرستان به دلیل شرایط موجود، بیشتر مباحث مربوط به امور مبارزه با بیماری های دامی مطرح است، کمبود نیرو، بافت سنتی اماکن دامی و ضعف مشهود بخش خصوصی دامپزشکی را از چالش های اصلی برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.