خراسان شمالی- سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از حضور گروه موسیقی آیینی و سنتی جایلان و استاد تیمورزاده از خوشنویسان برجسته استان در۲۳ و ۲۴ آذرماه نخستین نمایشگاه فرهنگی و هنری کشور ترکمنستان خبرداد.

حضور هنرمندان خراسان شمالی در نمایشگاه فرهنگی وهنری کشور ترکمنستان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ ابوالحسن حیدری با اعلام این خبر افزود: گروه موسیقی آیینی و سنتی جایلان به سرپرستی رضا برات زاده و ۱۸ هنرمند در استان فعالیت می کند که هدف اصلی این گروه ترویج شادی و نشاط اجتماعی و صلح است.

وی گفت: مراسم آیینی که توسط گروه اجرا می‌شود، ریشه در آیین‌های نیایشی گذشته خراسان دارد و نوعی چرخش در دایره کائنات و نشان دادن فراز و نشیب زندگی انسان است.

حیدری، همچنین حضور استاد تیمور زاده خوشنویس برجسته و رئیس انجمن خوشنویسان استان و گروه آیینی جایلان در ترکمنستان اعلام کرد.

گروه جایلان به معنای جوانان به زبان بومی کرمانجی شمال خراسان است که از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز و تا کنون برنامه‌هایی در بیش از ۱۰ کشور ازجمله یونان، ترکیه، تایوان، ترکمنستان، فرانسه، بلژیک، کویت و... اجرا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.