رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران گفت: شهرک صنعتی این شهرستان پهناورترین شهرک در شمال شرق کشور است و ۱۳ سال معافیت بر درآمد دارد.

شهرک صنعتی چناران پهناورترین شهرک در شمال شرق کشور

به گزارش قدس آنلاین، بخشعلی بیاتی قله‌زو  عنوان کرد: پروژه احداث شهرک صنعتی چناران از سال ۱۳۸۱ آغاز و در سال ۱۳۸۲ زیرساخت‌های آن به طور کامل فراهم گردید و از همان سال واحدهای تولیدی مستقر شدند؛ بعد از گذشت ۱۷ سال چناران به چهارمین شهر صنعتی استان خراسان رضوی بعد از مشهد، نیشابور و سبزوار تبدیل شد.

وی ادامه داد: شهرستان چناران از نظر تعداد واحدهای صنعتی و تعداد ایجاد اشتغال صنعتی در سطح استان جایگاه چهارم و در خصوص میزان سرمایه‌گذاری جایگاه ششم استان بعد از شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، سرخس و خواف را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران بیان کرد: اکنون ۲۰۸ واحد تولیدی صنعتی در داخل و خارج از شهرک صنعتی در این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۶۶۴ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی بیش از ۷ هزار نفر فعال هستند.

قله‌زو افزود: به دلیل اشباع شدن تمام شهرک‌های صنعتی مشهد از صنایع مختلف و از سویی ممنوعیت و محدودیت صدور جواز تاسیس در محور غرب مشهد این ظرفیت و پتانسیل را برای شهرستان ایجاد کرده که سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف به این منطقه بیایند، به طوری که از ابتدای سال جاری ۶۳ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۸۷میلیارد تومان و اشتغال ۱۳۵۹ نفر و همچنین تعداد ۲۳ مورد پروانه بهره‌برداری و پروانه توسعه با سرمایه‌گذاری ۵۸۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال با اشتغال‌زایی ۲۱۸ نفر صادر شده است.

وی بیان کرد: واحدهای شهرک صنعتی چناران با ۱۲۰۰ هکتار مساحت در حوزه‌های مختلف فعال هستند، همچنین شهرک صنعتی این شهرستان پهناورترین شهرک در شمال شرق کشور است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران گفت: اگر واحد تولیدی صنعتی در شهرک صنعتی چناران ایجاد شود و دفاتر مورد تائید امور مالیاتی قرار بگیرد، ۱۳ سال معافیت مالیاتی دارد.

قله‌زو اظهار کرد: ارتقاء تصفیه‌خانه‌های شهرک و ایجاد تصفیه‌خانه در فاز دو شهرک صنعتی از مهم‌ترین نیازهاست، شهرک صنعتی چناران ۷۰ لیتر برثانیه آب دارد ولی باید بسیار بیشتر از این مقدار باشد، به دلیل اینکه دشت مشهد ممنوعه است و با کمبود آب مواجه هستیم به همین دلیل محدودیت‌هایی در راه‌اندازی صنایع آب‌بر داریم.

بیاتی قله‌زو گفت: اگر به جای ۷۰ لیتر ۶۰۰ لیتر بر ثانیه به شهرک صنعتی چناران آب اختصاص دهند، صنایع آب‌بر هم می‌توانند در شهرستان سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.