مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش بحث کاربری مدارس غیردولتی است چرا که این مدارس اکثرا در فضاهای مسکونی اداره می‌شود و عملا تغییر کاربری آن‌ها امکانپذیر نیست.

۸۰ درصد مدارس غیردولتی خراسان رضوی باید تغییر کاربری دهند

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده ظهر امروز در نشست مشترک با رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: همکاری و تعامل بسیار خوبی میان آموزش و پرورش استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد وجود دارد و تلاش می‌کنیم این تعامل را افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: اقداماتی همچون محوطه‌سازی و فضای سبز مدارس، آسفالت مدارس، دیوارنویسی مدارس، نصب وسایل ورزشی در مدارس، در اختیار قرار دادن فرهنگسرای دانش آموزی، حمایت از تیم‌های ورزشی دانش‌آموزی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف از جمله تفاهم نامه محو بی‌سوادی و آموزش شاهنامه‌خوانی در مدارس مشهد از جمله اقداماتی است که توسط مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد انجام شده که جای تقدیر دارد.

خدابنده گفت: یکی از اقدامات مهمی که توسط شورای اسلامی پنجم شهر مشهد صورت گرفت پرداخت عوارض سه درصد سهم آموزش و پرورش بود که در سال ۷۲ تصویب شده بود اما اجرایی نشده بود که به همت شورای اسلامی پنجم شهر مشهد بالاخره عملیاتی شد و بخشی از مشکلات آموزش و پرورش استان را مرتفع کرد کما اینکه این مصوبه پنج درصد بودجه بوده که ما تقاضا داریم از سه درصد به پنج درصد ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: صدور پروانه های رایگان ساخت و سازهای آموزش و پرورش، کمک به رفع مشکلات تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش، تجاری سازی املاک آموزش و پرورش و تعیین وضعیت املاک آموزش و پرورش واقع در طرح های شهرداری از جمله مواردی است که باید نسبت به تسهیل انجام آن اهتمام داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: یکی از مشکلات آموزش و پرورش بحث کاربری مدارس غیردولتی است چرا که این مدارس اکثرا در فضاهای مسکونی اداره می‌شود و عملا تغییر کاربری آن‌ها امکان پذیر نیست و این مدارس در جهت پوشش تحصیلی حجم بالایی از دانش‌آموزان کمک شایانی به آموزش و پرورش استان می‌کنند و با این رویه بیش از ۸۰ درصد مدارس غیردولتی باید تغییر کاربری یابند که این موضوع عملا امکان پذیر نیست.

 محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: یکی از رویکردها و سیاست‌های اصلی شورای پنجم شهر مشهد کمک و حمایت آموزش و پرورش استان است و کارآمدی مجموعه آموزش و پرورش به کارآمدی مدیریت شهری کمک خواهد کرد و دستگاه تعلیم و تربیت می‌تواند در همه دستگاه‌ها نقش تسهیل‌گری و اثرگذاری را داشته باشد.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: پیگیری مشکلات عمرانی آموزش و پرورش و به ویژه پروژه‌های خیرساز یکی از اقداماتی است که باید نسبت به آن اهتمام داشت.  تلاش داریم نگاه تعاملی و هم افزایی شورای شهر و آموزش و پرورش پررنگ‌تر از گذشته تداوم یابد و امید داریم این مهم منجر به ارتقاء ظرفیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.