معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست گفت: درخواست توقف پیش فروش ۴ محصول سمند پژو ۲۰۷ و دنا و یک خودروی دیگر را که ایران خودرو برای پیش فروش گذاشته اند را داده ایم.

پیش فروش ۴ محصول ایران خودرو غیر قانونی است/اجازه شماره گذاری نمی دهیم

قدس آنلاین: داریوش گل علیزاده، معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست از جلوگیری سازمان محیط زیست برای توقف پیش فروش ۴ محصول ایران خودرو خبر داد و گفت: درخواست توقف پیش فروش ۴ محصول سمند، پژو ۲۰۷ و دنا و یک خودروی دیگر را که ایران خودرو برای پیش فروش گذاشته اند را داده ایم.

علیزاده در ادامه افزود: برای اساس ماده ۴ قانون هوای پاک پیش فروش کلیه خودروها باید منطق بر استانداردی باشد که سازمان محیط زیست اعلام می‌کند.

وی در ادامه افزود: طبق ماده ۴ آیین نامه ماده ۲ قانون هوای پاک خودروها سازان اگر استاندارد را از  سازمان محیط زیست نگیرند  شماره گذاری آن‌ها غیر قانونی است. ماه گذشته مکاتبه‌ای با وزارت صنعت کردیم که کلیه خودروها باید استاندارد یورو ۵ را از محیط زیست بگیرند.

معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست افزود: این چهار خودرو یورو ۴ هستند و بر اساس استاندارد باید دارای استاندارد یورو ۵ باشند. یک ماه گذشته با وزارت صنعت مکاتبه کردیم برای اینکه از تولید این خودروها جلوگیری کند.

گل علیزاده افزود: ما باید اجازه شماره گذاری را به پلیس بدهیم واگر این خودروها اجازه شماره گذاری را نداشته باشند پلیس هم شماره گذاری را انجام نمی‌دهد. خودروسازان را ملزم کرده ایم که این استاندارد را حتما رعایت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر پیش فروش صورت بگیرد مطالبه برای مردم ایجاد می‌شود و دچار مشکل خواهیم شد. به آن‌ها توصیه می‌کنیم که هم اکنون استاندارد را ارائه دهند تا سازمان محیط زیست هم مجوز را به آن‌ها بدهد.

وی در ادامه در توصیه‌ای به مردم برای عدم خرید این خودروها گفت: وقتی تولید شود و پیش فروش نیز صورت بگیرد، ولی شماره گذاری نشود عملا خودرویی نمی‌تواند وارد بازار شود.

وی در ادامه افزود: یک ماه پیش مکاتباتی را انجام داده بودیم، ولی امروز ۲۳ آذر، چون پیش فروش این خودرها آغاز شده دوباره مکاتبه‌ای جدیدی انجام دادیم و اعلام کردیم که هیچ گونه مسئولیتی بر عهده سازمان محیط زیست نخواهد بود و به مردم تاکید می کنیم خودروهایی که اجازه شماره گذاری ندارند را خریداری نکنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.