هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد که پایداری جو تا روز دوشنبه سبب افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان از جمله شهر مشهد مقدس خواهد شد.

افزایش آلاینده‌های جوی در مشهد/ ورود سامانه بارشی به استان

به گزارش قدس آنلاین، بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا روز دوشنبه جوی نسبتا پایدار همراه با افزایش تدریجی دمای هوا برای غالب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود که پایداری جو سبب افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان از جمله شهر مشهدمقدس خواهد شد.

 از ظهر سه‌شنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان به‌تدریج بارش‌ها از نواحی غربی و جنوب غربی و به‌شکل رگباری آغاز خواهد شد.
بر این اساس، از اواخر وقت سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه ضمن کاهش دمای هوا، بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی استان تبدیل به برف و باران خواهد شد. همزمان با فعالیت این سیستم در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد در نیمه جنوبی به طور لحظه‌ای شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین، بارش‌های رگباری از روزهای میانی هفته جاری مناطق مختلف استان خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.  کمینه دمای مشهد برای شنبه‌شب و یکشنبه‌شب یک درجه زیر صفر پیش‌بینی شده و در دوشنبه و سه‌شنبه شب هفته جاری نیز به ترتیب به یک و ۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

بیشینه دمای امروز مشهد ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده که تا روز  سه‌شنبه هفته جاری ۲ تا ۳ درجه افزایش دارد و روز چهارشنبه میانگین دما در مشهد و خراسان رضوی کاهش می‌یابد. این بارش‌ها به نسبت خوب و برای عصر سه‌شنبه و روز چهارشنبه در مناطق مختلف استان همراه با کاهش دما پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته، قوچان با کمینه دمای ۵- درجه سلسیوس سردترین و سرخس با بیشینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس گرمترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند و نوسانات دمایی مشهد مقدس به ترتیب ۲- و ۱۰ درجه سلسیوس بوده است. طی این مدت حداکثر سرعت وزش باد را ایستگاه هواشناسی سبزوار با سرعت ۲۹ کیلومتر بر ساعت ثبت کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.