مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اولین مرحله ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن با ثبت نام ۵۶۳۰ نفر در استان پایان یافت.

ثبت نام ۵ هزار ۶۳۰ نفر در طرح ملی مسکن خراسان رضوی/ نام نویسی از متقاضیان ادامه می یابد

محمدرضا اخوان عبداللیان در گفت وگو با قدس آنلاین عنوان کرد: افرادی که تمایل به شرکت در این طرح دارند اما موفق نشده اند ثبت نام نمایند می توانند منتظر مراحل بعدی نام نویسی باشند. شروع مراحل بعدی منوط به تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن است. به تدریج که تامین زمین صورت بگیرد با اطلاع رسانی قبلی ثبت نام از داوطلبان نیز انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: طبق توافقاتی که با آستان قدس رضوی داشته ایم هم تولیت معزز و هم قائم مقام ایشان برای تامین زمین در برخی از نقاط مشهد قولهای مساعدی داده اند. امیدوارم به زودی بخشی از کمبود زمینی که در مشهد برای ساخت منازل مسکونی در قالب طرح ملی مسکن وجود دارد، با همکاری آستان قدس رضوی جبران شود.

وی اظهار کرد: در اولین مرحله تعداد ۵۶۳۰ نفر در ۳۴ شهر استان در این ثبت نام کرده اند. با در نظر گرفتن شهرهای جدید گلبهار و بینالود، مجموعا برای حدود ۹ هزار واحد مسکونی دراستان تاکنون تامین زمین صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون در حال پالایش ثبت نام کنندگان هستیم. با توجه به شروطی که وجود دارد ابتدا باید وضعیت و شرایط افراد مورد تایید قرار گیرد. پس از آن و با توجه به ملاحظات علمی و فنی که بهتر است در فصل زمستان فعالیت های عمرانی صورت نگیرد، قصد داریم در ابتدای سال آینده ساخت مسکن ها را شروع کنیم. طبق برنامه ریزی صورت گرفته عملیات ساخت ۲۴ ماه زمان خواهد برد.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط ثبت نام از لحاظ آورده های مالی در طرح ملی مسکن، کمی سخت است و شاید افراد زیادی بدلیل عدم توانایی در بازپرداخت اقساط قید این طرح را بزنند، گفت: طرح اقدام ملی متنوع است و حالتهای گوناگونی دارد. طرح ملی مسکن که اکنون شروع شده، بیشتر مناسب افرادی است که پس انداز اولیه برای سپرده گذاری را دارا بوده و توانایی پرداخت سی درصد قیمت تمام شده در ابتدای کار را داشته باشند.

عبداللهیان ادامه داد: بخش های دیگری از طرح اقدام ملی نیز وجود دارد که در حوزه بازآفرینی به ارائه خدمات می پردازد. در این قسمت برای حدود ۵۳۰۰ مسکن، تامین زمین صورت گرفته است که عمده آنها در حاشیه شهرهای استان است. غیر از آن در حدود ۵۵۰۰ واحد نیز برای مسکن یکمی ها در نظر گرفته شده است که وام آنها آماده شده تا آنها بتوانند در قالب طرح اقدام ملی، خانه دار شوند.

وی ابراز کرد: همچنین شرایط ویژه ای برای خانواده معزز شهدا و جانبازان و همچنین خانواده هایی که دو معلول دارند در نظر گرفته شده تا این اقشار نیز بتوانند از تسهیلات مسکن به نحو شایسته ای استفاده نموده و صاحب خانه شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.