رئیس اداره بهزیستی بردسکن گفت: آمار جامعه هدف معلولین این شهرستان ۲ هزار و ۶۷۵ خانوار است که ازاین تعداد هزار و ۸۵۹ خانوار از کمک هزینه معیشت برخوردار هستند.

هزار و ۸۵۹ خانوار از معلولین شهرستان بردسکن از کمک هزینه معیشت برخوردار هستند

مصطفی  محمد پور عنوان کرد: این شهرستان دارای ۳ مرکز معلولین کم توانان ذهنی ایثار بالای ۱۴ سال ،مرکز حرفه آموزی معلولین و مرکز آموزشی زرین مهر بامعلولین زیر ۱۴ سال  می باشد  و افراد دارای مجهول الهویه در بردسکن که در مراکز نگهداری می شوند در حال حاضر یارانه بین ۹۷۰ تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را دریافت می کنند.

وی همچنین با اشاره به تصویب قانون جامع معلولین که اخیراً دولت آن را ابلاغ کرده است گفت خوشبختانه طی ۳ ماه اخیر شاهد افزایش خدمات مستمر جامعه هدف بهزیستی بودیم به نحوی که به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان ، ۲نفر۱۳۰ هزار تومان ،۳نفره ۱۴۰ ،چهارنفره ۱۵۰ و پنج نفربه بالا ۱۶۰ هزار تومان در ماه افزایش داشته است و خانواده هایی که حق پرستاری دریافت می کردند ۵۴۴ هزار تومان در ماه حق پرستاری آنها اضافه شده است .

رئیس اداره بهزیستی  بردسکن  گفت: در سیل اخیر ۶۱ واحد مسکن روستایی مددجویان تخریب شد که تاکنون ۲۳ واحد آن تکمیل و کمک بلاعوض به آنها پرداخت شده است.

وی به مناسب سازی فضای شهری و ادارات اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تعاملی که بین شهرداری وجود دارد نسبت به مناسب سازی اکثر فضاهای شهری اقدام شده است و اداراتی که اقدام به ساخت و ساز مجموعه اداری خود می کنند باید تائیدیه کمیته مناسب سازی  را بگیرند.

وی اظهار داشت: برخی از ادارات و بانک ها که از قبل ساخته شده اند متاسفانه معلولین مشکل تردد دارند و نمی توانند از امکانات آن ادارات و یا بانک ها استفاده کنند که باید مدیران مربوطه به این مساله توجه بیشتری داشته باشند تا معلولین هم بتوانند از حقوق برابر با عدالت اجتماعی برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: تعداد ۳۵  دانشجو معلول که در دانشگاههای غیردولتی مشغول به تحصیل می باشند از کمک هزینه شهریه صددرصدی نیز رایگان برخوردار می باشند و همچنین ۸۰ معلول از کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان در سال ۹۸ استفاده کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.