همدان- رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اقدامات شهرداری برای آماده‌سازی شهر به‌منظور استقبال از نوروز، گفت: ساخت نمادهای نوروزی باید با جذابیت بیشتر و ابتکار همراه باشد و بخشی از آنها، ماندگاری داشته باشند.

نماد های  نوروزی به سمت ماندگاری هدایت شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در شصت و سومین جلسه صحن شورا که با محوریت ارائه گزارش عملکرد شهرداری منطقه یک برگزار شد؛ اظهار کرد: هر ساله نماد های نوروزی ساخته می‌شود، اما این نماد های شهری  موقتی هزینه ‌های قابل‌توجهی را به مدیریت شهری تحمیل می‌ کند؛ بر این اساس باید به سوی یادمان‌های دائمی حرکت کنیم.

گردان افزود: در میادین و معابر شهر علاوه بر نماد های شهری موقت مناسب ایام نوروز،  باید آثار هنری پایدارتر نیز نصب و به جزئی از هویت آن مکان تبدیل شود.

وی همچنین گفت: برای نوروز ۱۳۹۹ باید تدابیری اندیشیده شود تا با احداث نمادهای شهری  و آثار ماندگار در میادین و معابر شهر از هدررفت هزینه‌ها جلوگیری کرد؛ در مواردی مشاهده می‌شود حتی یک نماد شهری خوب و جذاب موجب افزایش جذب گردشگر به این مکان خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان همچنین با اشاره به پیش‌رو بودن مناسبت‌های مختلف از جمله ایام دهه فجر، نوروز و شب یلدا، بیان کرد: در شورای شهر نظر بر این است که همه برنامه‌ دیده شوند؛ اما می‌طلبد که بر اجرای برنامه‌ها و جشن‌ها، نظارت صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.