خراسان شمالی- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری فردی که با دریافت وثیقه و چک ضمانت مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال پول ربایی به مردم می داد در بجنورد خبر داد.

ربا خوار میلیاردی در بجنورد دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردارعلیرضا مظاهری گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با دریافت وثیقه و چک ضمانت از وی اقدام به پرداخت پول ربا کرده بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی برای حل مشکل مالی خود از طریق یکی از بنگاه داران سطح شهر با متهم آشنا شده و از وی در قبال ارائه چک ضمانت و قولنامه کردن منزل مسکونی خود به نام متهم، مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد مدت دار دریافت می کند.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه این فرد با توجه به رسیدن موعد چک و مرتفع نشدن مشکل مالی خود نمی تواند مبلغ دریافتی را عودت دهد، تصریح کرد: متهم نیز بلافاصله با مراجعه به دادسرا، چک های شاکی را به اجرا گذاشته و حکم تخلیه منزل وی را اخذ می کند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه در این رابطه کارآگاهان پلیس آگاهی استان نیز با انجام اقدامات فنی و تخصصی از غیر قانونی بودن این معامله مطلع می شوند ادامه داد: با مشخص شدن این موضوع که متهم در قبال دریافت این وثایق اقدام به واریز مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به صورت ربا به حساب شاکی کرده بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی متهم را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال می کنند.

سردار مظاهری با بیان اینکه در بررسی های بعمل آمده مشخص می شود که متهم با حضور مستمر در بنگاه های سطح شهر افراد نیازمند را شناسایی و با چرب زبانی در قبال دریافت وثیقه به آن ها پول ربایی می پردازد، یاد آور شد: در نهایت متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان، خاطر نشان کرد: در این رابطه تا کنون ۲ نفر شاکی مورد شناسایی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.