خراسان شمالی- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی از ساخت ۲۲ پل برای راه‌های سیل‌زده استان خبر داد و گفت: بالغ‌بر ۸۰ درصد مطالعات ساخت پل ها انجام‌شده و بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای این پل‌ها نیاز است که تاکنون اعتباری در این زمینه اختصاص داده نشده است.

ساخت ۲۲ دستگاه پل در راه های سیل زده استان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی‌اصغر بدیعی مقدم صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته راهداری، در خصوص طرح زمستانه نیز گفت: در طرح زمستانه ۲۲ گروه در سطح جاده های استان خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: راهداران در ۲۱ گردنه و نیز  در قرارگاه ستادی مستقر خواهند شد.

وی اظهار داشت: در طرح زمستانه سال جاری، ۲۶۸ نفر نیروی انسانی مشارکت دارند و ۲۵۵ دستگاه ناوگان راهداری به کار گرفته می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار تن شن و نمک برای آب کردن برف و یخ سطح جاده ها، ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه در خصوص تعداد ناوگان حمل و نقل استان نیز گفت: بالغ‌بر ۴ هزار ناوگان حمل‌ونقل در استان در حال فعالیت هستند که ۱۶۷ مورد از این ناوگان به‌صورت حمل‌ونقل عمومی را انجام می‌دهند.

وی عمر ناوگان استان را ۸ سال دانست و افزود: میانگین عمر ناوگان عمل و نقل کشور بیش از ۹ سال است که نشان‌دهنده جوان‌تر بودن ناوگان حمل‌ونقلی استان است.

وی با تأکید بر لزوم ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به ناوگان حمل‌ونقل گفت: در صورت فراهم شدن تسهیلات ارزان‌قیمت می‌توان نوسازی ناوگان اتوبوس و کامیون استان را با توجه به هزینه بالای آنها در دستور کار قرارداد و عمر ناوگان حمل‌ونقل استان را کاهش داد.

بدیعی مقدم در ادامه از کاهش هفت و نیم درصدی سفر در استان خبر داد و گفت: طی سال جاری و ۸ ماهه نخست امسال ۱۵۹ هزار سفر در استان ثبت‌شده که نسبت به دوره مشابه گذشته کاهش داشته و این روند کاهش در تمام کشور اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.