وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در باره اینکه آیا لایحه ساماندهی سهیه‌های کنکور در سال ۹۹ اجرایی می‌شود، عنوان کرد: این لایحه به دولت داده شده است و امیدواریم سریعتر به مجلس منتقل شود و برای سال ۹۹ و تا زمان ثبت نام کنکور اجرایی شود. در غیر این صورت سال بعد اجرایی می‌شود.

امیدواریم لایحه اصلاح سهمیه‌های کنکور امسال اجرایی شود

قدس آنلاین:  منصور غلامی در حاشیه اختتامیه جشنواره جوان خوارزمی با اشاره به عملکرد خوشه‌های علمی عنوان کرد: خوشه‌های علمی در راستای رفع مسائل کلان کشور با مجریان و دولت بود که در موارد اقتصادی، اجتماعی، سیل و زیست محیطی بررسی‌ها را انجام دادند و گزارش‌ها را ارجاع دادند. امیدواریم این عملکرد استمرار پیدا کند و دانشگاهیان با دیدگاه و روش‌های علمی در کنار مجریان حضور داشته باشند.

وزیر علوم تصریح کرد: جشنواره جوان خوارزمی بیشتر علم و فناوری جوان را هدف‌گذاری کرده است و بخش عظیم را در بخش دانش‌آموزی داشته‌ایم اما در حوزه دانشجویی فارغ التحصیلان نیز در جشنواره حضور داشتند.

وی ادامه داد: امکان جذب دانش‌آموزان در مراکز رشد در صورتی که طبق آیین‌نامه صاحب ایده باشند، وجود دارد.

جشنواره جوان خوارزمی ویژه محققان زیر ۳۰ سال در رشته‌های غیر علوم انسانی همه ساله به همت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود.

رقابت‌های بیست و یکمین دوره رویداد علمی در شانزده گروه تخصصی شامل فناوری‌های شیمیایی مکانیک، برق و کامپیوتر، هنر، معماری و شهرسازی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، عمران، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو و زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، فناوری نانو، هوافضا، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات و مگاترونیک و همچنین در پنج محور پژوهشی و فناوری شامل طرح‌ها و پژوهش‌های بنیادی، طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، اختراع و نوآوری در جشنواره جوان خوارزمی برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.