ایلام- مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: با توجه به سیل فروردین ماه سالجاری ۲۲۰ میلیارد ریال به راه های استان خسارت وارد شده است.

سیل ۲۲۰ میلیارد تومان به راه های ایلام خسارت وارد کرد

به گزارش قدس آنلاین، نوراله دلخواه روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران و به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری، اظهار داشت: ۸۱۰ کیلومتر از راه های استان بین ۱۰ درصد تا ۱۰۰ درصد در سیل امسال آسیب دیده اند.

وی با بیان اینکه با همت همکاران راهداری و حمل ونقل استان در سیل ۹۸ با توجه به اینکه  ایلام چهارمین استان  آسیب دیده بود ولی کمترین کمک از دیگر استان را گرفته است، افزود: پیشرفت فیزیکی پروژها و بازسازی نقاط آسیب دیده از سیل بین ۵۰ درصد  و در بعضی از پروژها این بازسازیها به اتمام رسیده است.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اعتصاب رانندگان در پی افزایش قیمت لاستیک، یادآور شد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ حلقه سهمیه بین بیش از ۸۰ درصد از رانندگان توزیع شده است.

دلخواه بیان داشت: با افزایش ۶۴ درصدی تردد زوار در پایانه مرزی مهران در اربعین سال جاری  ۶ میلیون تردد تا پایان ماه آبان از مرز مهران ثبت شده است.

وی گفت: پایانه مرزی مهران تردد بیش از ۳۰۰ هزار را ثبت کرده است

وی با اشاره به ظرفیت ۲۰ هزاری پایانه مرزی مهران، اظهار داشت: در زمان اربعین در یک روز میزان تردد زوار از ۳۰۰ هزار نفر گذشت که ۱۶ برابر ظرفیت موجود بوده است.

‌دلخواه افزود: در ایام اربعین  و در بعضی از شبانه روز در هر ۱۳ ثانیه یک اتوبوس از پایانه مرزی مهران خارج شده است که خود یک نوع رکورد از حیث جابجایی مسافر است.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه ۳۰۰ درصد افزایش تردد در برخی از محور های موصلاتی ایلام در ایام اربعین ثبت شد، یادآور شد: روزانه و بطور میانگین ۱۲۷ هزار نفر در ایام محرم و اربعین در مرز مهران تردد داشته اند.

دلخواه گفت: در بحث هوشمند سازی جاده ها تاکنون ۹۲ دوربین در راه های مواصلاتی استان نصب شده اند.

 رضایی معاون راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: در طرح زمستانه ۳۴  اکیپ راهداری در جاده های استان با ۲۲۷ دستگاه  ماشین آلات سبک و سنگین در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.