مؤسسه فرهنگی هنری صبا در نمایشگاه «فوتوغرافخانه» از نخستین سلفی ها و عکس های ثبت شده در ایران رونمایی می‌کند.

دنیا را از دریچه دوربین «ناصرالدین شاه قاجار» ببینید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا وابسته به فرهنگستان هنر، این نمایشگاه که همراه با نشست تخصصی عکاسی قاجار با حضور صاحبنظران عکاسی کشور، همزمان با یکصد و هفتاد و هفتمین سالروز تولد عکاسی در ایران برگزار می‌شود، عصر دوشنبه ۲۵ آذرماه ساعت ۱۶ در نگارخانه «خیال» افتتاح می شود.

«فوتوغرافخانه»؛ مجموعه ای منحصربفرد و کمیاب شامل بیش از ۱۲۰ عکس است که سیری تصویری از آغاز عکاسی در ایران را به روایت ناصرالدین شاه قاجار و «خودتصویر»هایش را که نخستین سلفی‌های ایرانی نیز محسوب می‌شوند، نشان می‌دهد.

این آثار در برگیرنده عکس هایی از نخستین روایتگران تصویری زندگی مردم ایران: هولتسر، عبدالله قاجار، آنتوان سوریوگین و ... خواهد بود.

این ‌مجموعه با همکاری کاخ موزه گلستان، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، موزه ملی ملک و مجموعه های شخصی: محسن احتشامی فراهم شده و به معرض تماشای علاقه‌مندان هنر عکاسی و تاریخ پرماجرای نزدیک به ۱۸۰ ساله آن گذاشته خواهد شد.

فرصت بازدید از این گنجینه ارزشمند و تاریخی تا ۱۰ دی ماه، همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر- به جز ایام تعطیل- برای همه علاقه‌مندان مهیاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.