علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره احتمال تاسیس حزب از سوی خود به «اعتمادآنلاین» گفت در حال بررسی تاسیس یک حزب جدید است.

علی مطهری: در حال بررسی تاسیس یک حزب جدید هستم

قدس آنلاین: در روزهای ثبت‌نام برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس، وقتی از ثبت‌نام‌کنندگان درباره وابستگی حزبی و جناحی آنها می‌پرسیدیم، اکثراً اعلام می‌کردند به جناح و حزبی وابسته نیستند و تاکید داشتند در انتخابات به صورت مستقل شرکت خواهند کرد. وقتی از دلایل چنین رویکردی سوال می‌کردیم، گفته می‌شد دیگر وابستگی حزبی و جناحی پاسخگو نیست. این عده تاکید کردند که مردم دیگر به احزاب و جناح‌ها اعتماد ندارند و بر همین اساس اگر خود را با هویت حزبی یا جناحی معرفی کنند، مورد استقبال آنها قرار نخواهند گرفت.

بر همین اساس در حاشیه ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم در ستاد انتخابات وزارت کشور علی مطهری، نماینده فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره دلیل عدم تمایل به اعلام هویت حزبی از طرف ثبت‌نام‌کنندگان توضیح داد. گفت‌وگوی کوتاه اعتمادآنلاین با مطهری را در ادامه بخوانید:

*این روزها وقتی از ثبت‌نام‌کنندگان درباره حزب و وابستگی حزبی پرس‌وجو می‌کنیم اکثراً می‌گویند تصمیم گرفته‌اند به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنند. این در حالی است که همواره چهره‌های سیاسی تاکید دارند یکی از ضعف‌های موجود در عرصه سیاسی کشور نبود احزاب قوی و تاثیرگذار است. به نظر شما چرا با وجود این، باز هم مردم تمایلی ندارند که خود را زیر پرچم احزاب و گروه‌ها تعریف کنند؟

به هر حال این یک واقعیت است که احزاب باید تقویت شوند.

*چه می‌شود که ما همیشه از تقویت احزاب صحبت می‌کنیم، اما هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم و انتخابات‌های بیشتری را پشت سر می‌گذاریم، باز می‌بینیم که اوضاع احزاب بدتر شده و نامزدها حتی حاضر به قبول هویت این احزاب هم نیستند؟

چون ما تا به حال احزاب قوی‌ای نداشتیم، از این رو مردم تجربه خوبی از احزاب ندارند. یا برخی از حزب‌هامانند حزب توده سرگذشت خوبی نداشتند، . اکثراً احزاب چندان هم موثر نبوده‌اند، بنابراین مردم هنوز خیلی توجهی به احزاب ندارند. اگر احزاب قوی پیدا شوند و شخصیت‌های تاثیرگذار بتوانند احزابی را تاسیس کنند و فعال باشند، قطعاً جای خود را باز می‌کنند. البته حکومت هم گاهی محدودیت‌هایی برای احزاب ایجاد می‌کند که این هم یکی از موانع رشد احزاب است.

*خودتان به این فکر کرده‌اید که حزبی تاسیس کنید؟

ممکن است، بله.

*نگاه‌تان بلندمدت است یا به زودی شاهد معرفی حزبی از طرف شما خواهیم بود؟

در حال بررسی هستم.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.