سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی گفت: بازدارندگی و مقابله صرف با عرضه موادمخدر در هیچ تاریخ و کشوری مؤثر نبوده و سیاست فعلی، اجتماعی‌شدنِ مبارزه با موادمخدر است.

سیاست فعلی اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش قدس آنلاین، وحید اشرفی، صبح امروز ۲۴ آذرماه، در افتتاحیه و نواختن نمادین زنگ یاری‌گران زندگی که در دبیرستان فرزانگان برگزار شد، عنوان کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از سه معضل جهانی است که بیش از ۲۶۰ میلیون نفر را دچار کرده حدود ۵ درصد از جمعیت را در برگرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور ایران در همسایگی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موادمخدر قرار گرفته است، بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور اعتیاد دارند و مشکلات مختلفی را در ۴۰ سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان خراسان رضوی  تصریح کرد: هر زمان به معضلی بزرگ دچار شده‌ایم، با کمک مردم توانسته‌ایم مشکل را حل کنیم و طرح یاری‌گران زندگی اولویت را  پیشگیری قرار داده و همه اقشار را با استفاده از توان مردم دربر گرفته تا با این معضل مبارزه کنیم.

اشرفی با اشاره به اینکه «سیاست فعلی اجتماعی‌شدن مبارزه با موادمخدر است»، اظهار کرد: شروع طرح یاری‌گران با آموزش‌وپروش است و بعد از آن دیگر سازمان‌ها وارد این طرح خواهند شد.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی توسط نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مقابله‌ای انجام شده اما متأسفانه موادمخدر وجود دارد و باید به جایی برسیم که با آگاهی مردم به سمت مصرف مواد نروند و علی‌رغم وجود مواد، مصرف‌کننده مواد را نداشته‌باشیم.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان خراسان رضوی با بیان اینکه «با توجه به اینکه قاچاقچیان به دنبال سودجویی خودشان هستند»، اظهار کرد: مواد در جامعه از بین نخواهد رفت. دانش‌آموزان خوشبختانه یا متأسفانه اطلاعات بیشتری نسبت‌به اطلاعات دانشگاهی ما دارند و این اطلاعات تجربی است.  هیچ کشوری در دنیا نیست که موادمخدر و اعتیاد در آن صفر باشد.

اشرفی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به دلیل دسترسی به اینترنت و شبکه‌های مجازی اطلاعات بالایی دارند که بسیاری از این سایت‌ها و شبکه‌های مجازی توسط فروشندگان موادمخدر اداره می‌شود و این موضوع را  پلیس فتا پیگیری می‌کند و با آن‌ها برخورد می‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان خراسان رضوی با بیان اینکه «بازدارندگی و مقابله با عرضه مواد در هیچ تاریخ و کشوری موثر نبوده است»، گفت: حدود کمتر از ۵ درصد معتاد داریم و ۹۵ درصد معتاد نیستند که این تعداد بالایی است. مجموعه اقدامات ما در حوزه پیشگیری کافی نبوده و بحث‌های فرهنگی نتیجه بسیار طولانی‌مدت دارند، اما حداقل باید ماهانه آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها تکرار شود تا بتواند در ذهن و جانعه افراد نهادینه شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.