نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با اشاره به دهمین دور مذاکره با طالبان گفت که به آنها پیشنهاد کاهش خشونت و آتش‌بس دادیم و هنوز منتظر پاسخ طالبان هستیم.

 خلیلزاد: آمریکا منتظر پاسخ طالبان درباره آتش‌بس است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از بازگشت به قطر گفت که هیئت آمریکا و طالبان درباره آتش‌بس و کاهش خشونت مذاکره کردند.

وی افزود: آمریکا به طالبان پیشنهاد آتش‌بس داده است و هنوز منتظر پاسخ نمایندگان این گروه است.

به گزارش اسپوتنیک، خلیلزاد تصریح کرد که به دلیل عدم اعتماد به طالبان، درباره چگونگی سیستم کنترل و بررسی اجرای توافقات دو طرف، مذاکره ادامه خواهد یافت.

آمریکا و طالبان 9 دور در قطر مذاکره کردند که توافقنامه صلح و خروج نیروهای خارجی از موضوعات اصلی آن بود.

پس از حملات طالبان در کابل و کشته شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی، ترامپ رئیس جمهور آمریکا دستور توقف یکجانبه مذاکرات را داد اما اکنون با گذشت سه ماه بار دیگر این مذاکرات از سر گرفته شده است.

گفتنی است که دور تازه مذاکرات آمریکا و طالبان بطور رسمی از شنبه هفته گذشته در قطر آغاز شد اما پس از حمله طالبان به پایگاه نیروهای آمریکایی در بگرام گفت‌وگوها نیز بطور موقت متوقف شد.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته بود که توقف موقت گفت‌وگوها به خواست آن‌ها صورت گرفته تا هیئت طالبان برای مشورت با رهبران خود درباره موارد مورد بحث مشورت کنند و تصریح کرد که این توقف ارتباطی به حمله بگرام ندارد.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.