معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات استان در انتخابات پیش رو، اقتدار و انسجام ملی را دنبال می‌کنند.

اقتدار و انسجام ملی، هدف هیات‌های اجرایی و نظارت خراسان رضوی در انتخابات پیش‌رو

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری در جلسه مشترک هیات نظارت و هیات اجرایی انتخابات خراسان رضوی که در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان برگزار شد، اظهار کرد: همه به دنبال این هستیم که انتخابات پیش رو باعث اقتدار و انسجام ملی شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند افراد شایسته وارد عرصه عمل بشوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 18 مرحله در نظر گرفته شده است که در حال حاضر در مرحله ششم قرار داریم، افزود: به عبارتی مراحل اعلام رسمی تاریخ ثبت نام، اعلام شروع، دستور شروع، تشکیل هیات‌های اجرایی، بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهار گانه انجام شده و بررسی صلاحیت‌ها نیز در حال انجام است.
وی افزود: در حوزه انتخابات مجلس خبرگان هم از 18 گام برنامه‌ریزی شده تاکنون هفت گام برداشته است و در حال حاضر رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در حال طی شدن فرایند قانونی خود قرار دارد.
جعفری در حوزه وحدت رویه و هم‌افزایی مسئولان دست اندرکار در انتخابات اضافه کرد: به صورت هفتگی در جلسات با فرمانداران، آخرین قوانین مربوط به انتخابات بررسی و سوالات و ابهامات فرمانداران رفع می‌شوند تا شرایط به نحو مطلوبی پیش رود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بر حرکت در مسیر قانون تاکید کرد و گفت: اگر در مسیر قانونی در بخش‌های اجرا، حسن اجرا و نظارت حرکت کنیم برای هیچ کس دغدغه‌ای وجود نخواهد داشت، برای همین این مسئله پیگیری و رصد می‌شود.
وی ادامه داد: به عنوان رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از هر گونه پیشنهاد و نظر سازنده در چهارچوب قانون استقبال می‌کنیم و به دنبال این هستیم که این نظرات و پیشنهادات ارائه شوند.
جعفری با تصریح بر اینکه نشاط، مشارکت و امنیت انتخابات در دستور کار هیات اجرایی انتخابات خراسان رضوی قرار داشته و بدین منظور برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: در این راستا سعی می‌کنیم که این بستر را فراهم کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در خصوص سوابق هیات‌های اجرایی انتخابات استان تشریح کرد: بیش از 92 درصد افرادی که در 29 شهرستان استان برای عضویت در هیات اجرایی انتخابات معرفی شده بودند احراز صلاحیت شدند که عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود و نشان دهنده تعامل هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات است.
وی با اشاره به حوزه اطلاع‌رسانی انتخابات بیان کرد: تاکنون قریب به 42 مورد اطلاع‌رسلانی عام در مورد انتخابات اتفاق افتاده و در این زمینه هم در حوزه استان اطلاعات بسیار مناسبی به مخاطبان ارائه شده است.
جعفری متذکر شد: روش ما در اجرای فرایند انتخابات استان این خواهد بود که بستری فراهم شود که هم مردم در جریان اقدامات اجرایی قرار بگیرند و هم روند قانونی سوابغ پیگیری شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در استان در هنگام ثبت نام داوطلبان کوچکترین مشکلی وجود نداشته است، بیان کرد: در ثبت نام‌ها همه یکسان دیده شده بودند وعدالت در برخورد را شاهد بودیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.